HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 High End förstärkare för 4990:- ???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2005/06/12 :  19:33:54  Show Profile Send ludo a Private Message
Någon som har hunnit lyssna på xtz'an än?
Undrar om den har samma (så när som på dig ing) innandömme som förstärkaren i länken nedan:
http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=AD90D#35992
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/12 :  20:26:29  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Låter helt ok. Har dock sett den i flera "ansikten". Samma innehåll, samma fabrik, samma monteringslina - olika beställare/olika märke.

Vi har sett det förr; Väldigt påkostade komponenter i en Kina-låda för en "hifi-spottstyver". Pga deras svältlöner och reglerad livegenhet, kan priser pressas och få västbaserade "märken/tillverkare" att sprida rykten om hur "dåliga och usla" dessa apparater är.

Hoppas vi kan höra bättre. För det är inget fel på grejorna.

M

Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/06/13 :  22:58:48  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
ärligt talat ser den inte så hemskt pjåkig ut inuti, lite som ett bilstereoslutsteg, lätt vingligt monterade komponenter och en något underdimensionerad trafo (hade gärna sett en större) de röda kondingarna, är det "wanna-be Jupiter"-kondingar?

Utseende - pluspoäng!

För priset den betingar -Respekt!

Ljudet den bringar -? ge den en ärlig chans, steg som dessa borde rimligtvis knäcka vilken ministereo som helst, men hur står den sig mot exempelvis en Cambridge Azur?

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2005/06/15 :  15:47:44  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
Jag tror vi kommer få se betydligt mer "billig-high end" från Kina i framtiden, så fort den gamla kommnunist-kolossen har fått igång marknadskrafterna på riktigt. Jag såg ett uttalande i DN från nån svensk skotillverkare/importör som tyckte det var lite svårt att konkurrera med kinesiska skor som kostade mindre än materialet till de skor den här killen sålde (de kinesiska damskorna i skinn kostade motsvarande 22 kr.) Bra för oss konsumenter, mindre bra för importörer som vill hålla en gemensam prisbild i hela Sverige. Kul att importörer/generalagenter som försöker upprätthålla nån sorts planekonomi (med centralt satta priser) kommer få på tasken av det största kommunistlandet i världen.

When knowledge ends, superstition begins
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/01 :  22:33:37  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Tja så mycket kommunism är det väl inte i Kina längre, men visst är det kul med lite prispress. Dock undrar man hur arbetarna som sätter ihop prylarna har det. Kanske få dom bättre förhållanden om dom får sälja mycket och satsar en del av vinsten på arbetarna. Hoppas kan man.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/07/02 :  17:22:02  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Jo, läste i våras en artikel om golfklubbetillverkning i Kina. Nästan alla klubbor, cirka 95%, tillverkas nu i Kina. En fabrik kan tillverka klubbor åt 20 olika "tillverkare" från USA, England osv.

Där skrev man att från att tidigare ha tillverkat klubbor stående i vatten i en utdömd kycklingfarm är det nu fabriker som inte ser helt katastrofala ut, lönerna har också tredubblats - om än från en låg nivå. Flera fabriker ägs av "fienden" från Taiwan, men via bulvaner. Men nu letar man i Vietnam, där lönerna är mycket lägre...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/02 :  17:42:13  Show Profile
Cirklen snurrar på som sagt, nu är det Kina, sen när dom kommit upp på lite högre nivåer, ja då går det till länder som typ Vietnam som tommypeters säger. Var där i höstas och allt var så sjukt billigt. Sen när Vietnamesena kommit upp sig lite, ja då kommer det säkert flytta till Burma där allt är ännu mycket billigare än i Vietnam. Vad som är billigare än Burma vet jag inte, men det finns säkert något land .
Svärfarsan ska till Japan snart men gör ett pitstop i Kina och köper ett par set med klubbor, nästan gratis i jämförelse med här.

Var det förresten inte denna stärkaren som fynda hade på high-end 05? eller var det någon annan. Den lär iaf väldigt bra för pengarna tycker jag.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/25 :  13:25:24  Show Profile Send denada a Private Message
Men är det någon som köpt denna stärkare ännu? Eller ska jag gå och handla en och se om det får bli ett objekt för våld som Mayro uttryckte det...
Det kostar inte mer än 5K det är vad jag gav för min NAD stärkare och tja låter den lika bra som den eller bättre så är det ju ett pluss... men visst det går ju alltid att byta nätdel och sätta upp en arme med conningar som fixar till ström resurserna...

Jag har letat som attan efter ett test på stärkaren men inte lyckats hitta något. Är det någon som hittat något så posta gärna... Jag är klart nyfis på denna stärkare. men om det inte låter bra så kan man ju säkert ge den till någon av ungarna ;-)

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/08/25 :  17:32:01  Show Profile Send Blue a Private Message
denada: Ja men klipp till då!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/25 :  19:55:47  Show Profile Send denada a Private Message
Blue det har jag min bror till....
Jag tror att han har beställt en nu... så jag ska väll dit och titta och skruva lite sedan
Men hans kommentar var BÄST!

"Det är nog lite för lite conningar i den och ja menar funkar den första veckan så går den nog inte sönder... så då blir det en ny arme med conningar... som är lite större...."

Så jag kommer nog att få höra den både omoddad och moddad....

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/26 :  18:37:45  Show Profile Send denada a Private Message
Hej hopp alla glada där ute.

Jag mailade ut en fråga om det inte är dax att testa XTZ class A-100 till de svenska tidningar jag kom på...

svaret från HIFI & musik var som följer

________________________________________________________________________
Hej Fredrik!
Test kommer i Hifi & Musik nr 10, alltså inte i det rykande färska nummer som kommer ut i början av nästa vecka, du får hålla dig till 4/10!
Mvh,
Jonas, Hifi & Musik
------------------------------------------------------------------------

Och från High Fidelity
________________________________________________________________________

Hej!
Det kommer...
Men tidigast i nr 7, som utkommer den 18/10.
Mvh
Sven Bilén
High Fidelity
------------------------------------------------------------------------


Så efter detta så är det ju bara att fundera en liten stund... och sedan handla om det nu inte låter skit...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/09/27 :  16:30:24  Show Profile Send jerico a Private Message
Jag mailade till XTZ med 3 frågor...

1: Vad sitter det för ringkärna i den?

2: Vilka transer bygger den på?

3: Hur pass med kondningar sitter det i den?



Fick följande svar från dom men det tog tid...

1 600VA

2 Toshiba 2sc5200 och 2sa1943 (samma som i tex Cayin 252)

3 Kondensatorer 4x10000uF


Jag har ju inte hört stärkaren de refererar till angående transerna men nu kan ni som vet bättre fundera lite.

Funderar på att köpa en....

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2005/11/15 :  08:50:33  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Någon som lyssnat på den och har kläm på om den är värd sina 5k, eller kanske till och med mer?
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/11/15 :  16:32:58  Show Profile Send ohmega a Private Message
Recentionstråd
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44029

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2005/11/18 09:35:09
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2005/11/18 :  01:57:31  Show Profile Send Passerati a Private Message
Verkar vara nåt fel på din länk , ohmega.
Får se om den här funkar bättre
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44029

Edited by - Passerati on 2005/11/18 01:58:36
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/11/18 :  09:15:15  Show Profile Send ohmega a Private Message
Tack Passerati .

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/11/18 :  11:48:51  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
denna finns uppställd på reference audio om jag inte såg fel igår

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000