HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HK 970
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2005/05/17 :  11:20:29  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Lite nyfiken blir man allt på efterföljaren till storsäljande
HK 670/675.

Någon som har lyssnat på nykomlingen? Har den samma kvalitetsproblem som föregångaren?

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/17 :  14:02:16  Show Profile Send Blue a Private Message
Någon som tror att jag tror fel om jag tror att den kommer bli topptestad i nästa nummer av H&M?

; )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/05/17 :  14:13:01  Show Profile Send Haakan a Private Message

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/17 :  15:53:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Någon som tror att jag tror fel om jag tror att den kommer bli topptestad i nästa nummer av H&M


Högst troligt, liksom att Audio Pro vann subtestet i det nu aktuella numret. No surprise.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2005/05/17 :  16:31:46  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Är väl ganska troligt , fast det finns ju folk som har vågat dissa typ HK 675, därför hoppades jag på lite "neutrala" åsikter om denna stärkare.

Min flickvän är på jakt efter en stärkare i denna prisklass, som ska driva ett par JM Lab Chorus 707 S. Kan detta vara en lyckad kombo? Cd-spelaren är en NAD C542
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/17 :  16:38:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
Nad C352 eller 320BEE passar annars bra utseende- och (troligen) ljudmässigt till cd-spelaren?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/05/17 :  23:30:22  Show Profile Send Bravo a Private Message
H/K 670 är trots allt en bra förstärkare för sitt pris, att det sedan finns ännu bättre och dyrare är ju en annan sak.

Bravo
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2005/05/17 :  23:53:40  Show Profile Send AKA a Private Message
och Audio Pro gör faktiskt bra subbar!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/18 :  07:45:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
och Audio Pro gör faktiskt bra subbar


Tror jag säkert. Och HiFi & Musik tycker definitivt så!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2005/05/18 :  08:59:37  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Jodå, Audio Pro gör garanterat bra subbar, men de hånas ofta på olika forum p.g.a att det inte är politiskt korrekt att våga erkänna att de gör bra högtalare. Man får helt enkelt inte tycka bra om en sådan högtalare från en "liten" svensk tillverkare, det är fiiiinare att hylla en dyr engelsk/dansk/kinesisk högtalare som inte alltid låter bättre. Därför gör sig också många lustiga över att en tidning som H&M faktiskt vågar står för att de tycker att AP låter bra. Jag tycker att AP har många högtalare som låter bra även om jag själv inte äger ett par.

Men åter till ämnet....H/K var det visst. Ok jag drar slutsatsen att ingen har lyssnat till HK 970. Ok då får väl jag bli den förste då
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/18 :  09:01:12  Show Profile Send matte76 a Private Message
Det enda som är lustigt är att Audio Pro vinner alla tester av subwoofers oavsett vilka de ställs mot. Men visst, det kan klart bero på att H&M tycker de låter bäst. Men skit samma, detta är nog lite OT.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/18 09:06:05
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/18 :  12:57:22  Show Profile Send matte76 a Private Message
The Leafs: Denna rekommenderar jag till Nad C542: http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39867

Har fått kanonkritik och passar ljud- och utseendemässigt bra till cd-spelaren. Tror passar bra till JMLab, Nad har ju ett lite mjukare ljud medan JMLab brukar dra mot det ljusa. Hur H/K är vet jag inte.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/18 12:58:39
Go to Top of Page

Archelon
Member

86 Posts

Posted - 2005/05/18 :  13:40:26  Show Profile Send Archelon a Private Message
Var i Borås förra veckan och tänkte att jag skulle titta in på Audio-Video, och lyssna på 970:in.
Då sa de att den inte kommer för än i början på sommarn :O
Men det lät skummt :/ Någon som vet om den finns aatt lyssna till i Göteborg?
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2005/05/18 :  15:54:39  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Jag har haft cd-spelare och förstärkare från HK och båda var neutrala men på den ljusa sidan. Tror det kan bli ljust och vasst till JM Lab. Kolla på NAD istället. HK har enligt mina erfarenheter grymma kvalitetsproblem. Undvik HK!
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Fidelity
Member

134 Posts

Posted - 2005/05/18 :  16:18:54  Show Profile Send Fidelity a Private Message
Ngn som har en länk till produktino?

Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2005/05/18 :  18:07:07  Show Profile Send millenniumking a Private Message
HK 670 var (är) en bra förstärkare för sitt pris. Men eftersom högtalarna var lite åt det ljusa hållet, så kan jag nog hålla med om att man kanske kan testa med NAD också (eftersom HK:n definitivt drar lite åt ljusa hållet!).

Hos mig gäller nästan (!) bara hårdrock så då är HK:ns muskulösa sound parat med ett par JBL E-90 ett bra val i mitt vardagsrum. Men man bör som sagt akta sig lite för väldigt ljusa och vassa högtalare eftersom HK alltid drar lite åt det hållet... säkerligen den nya med...

Edited by - millenniumking on 2005/05/18 18:09:06
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2005/05/19 :  11:10:49  Show Profile Send krang a Private Message
Topptestas

Om inte annat så ska dom jämföra dom med mätningar och noggranna lyssingar står det i slutet av nuvarande nummret. Den stor skillnaden ska väl vara nytt försteg och en såndär digital volym historia som alla AVR:er har
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2005/05/20 :  22:54:34  Show Profile Send audiogear a Private Message
Om HK inte skärpt till sig ordentligt efter 670:n så är den nya förstärkaren inte mycket att ha. HK 670 hade såväl dålig kvalitet som mediokert ljud. Den lät för ljust, samt att den saknade den timing som föregångaren 650 presterade.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/21 :  15:10:51  Show Profile Send Blue a Private Message
krang: "Topptestas"

Jag håller med dig, typiskt ett sånt där lustigt ord som H&M älskar att använda i var och varannan mening. Att dom är hopplöst förälskade i HK, Audio Pro eller vad det nu må vara är väl helt okej, men det trista sättet att skriva, layouten och den nytilkomna bilstereoavdelningen... Nej det är helt enkelt under all kritik! Det räcker ju med att bege sig till Norge för att hitta en betyyyydligt bättre hifiblaska!

: )


Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

JoelH
Member

159 Posts

Posted - 2005/05/21 :  19:13:56  Show Profile Send JoelH a Private Message
Jag har suttit med 670:n ett bra tag nu. Ett problem med den tycker jag är bristande baskontroll, men eftersom jag har stativare stör det inte mig. Ljust ljud? Det känner jag inte igen. Bra kraft däremot! Tyvärr tappar den lite i musikalitet till förmån för just kraft.

Saker jag har stört mig lite på är bristen på pre-out och de tråkiga högtalarkontakterna. Den nya 970 har ny förstegskonstruktion med pre-out och nya flashiga högtalarkontakter. Den kostar dessutom mindre än vad 670:n gjorde på sin tid. Jag har svårt att tro något annat än att 970:n är en prisvärd maskin.

Eftersom jag inte har gjort någon A-B-jämförelse ska jag inte uttala mig om 970:n. Men jag gillar det jag ser från utsidan, och om det nya försteget styrt upp basåtergivningen, samt om man gillar kraftfull återgivning (vilket många gör), så tror jag att man ska titta lite närmare på den. Som sagt, bra för sina pengar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000