HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Clou Blue kabel för HD6x0 dissekerad.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/05/16 :  19:11:07  Show Profile Send luften a Private Message
Tänkte detta kunde vara av intresse här.. lite dåligt tycker jag att dom verkar använda sej av sennheisers originalstöpslar samt isoleringstejp...

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=118212&page=1&pp=20

//air

Edited by - luften on 2005/05/16 19:11:23

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2005/05/16 :  21:16:07  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Extremt kasst, man tappar förtroendet på kablar när blir så här. Men clou har nog aldrig vart nån favorit heller och det har ju inte blivit bättre av detta.

/rillo
Go to Top of Page

JoelH
Member

159 Posts

Posted - 2005/05/16 :  23:40:14  Show Profile Send JoelH a Private Message
Måste ändå säga att ett byte till en sån här kabel från orginalkabeln innebär ett hejdlöst lyft.
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/05/17 :  00:15:08  Show Profile Send luften a Private Message
JoelH: Kan hända, men jag tycker iallfall att det vore trevligare om man fick med riktiga kontakter i änden på kabeln. Kablen i tråden på head-fi hade ju slutat fungera, det var det som var orsaken till dissekeringen.

Sen att tillverkarna hackar ner på killen och forumet via mejl, gör ju inte saken bättre.
Detta får mej iallfall att undvika Clou Cable´s när jag kollar på utbyteskabel till mina HD650.

//air
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/05/17 :  10:14:00  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Det har varit uppenbart länge att Clou använder originalkopplingar från Sennheiser och löder på kablen. Dessutom använder de pluggarna från 580/600-kabeln och inte från den gedignare 650-kabeln. Det har alltid varit tveksamt tycker jag. Man har kvar flaskhalsen, ger en svag länk rent mekaniskt och introducerar en ytterliggare lödning. Clou har aldrig varit ett alternativ.

Vet någon vad det är för Senn-kontakter från ett gruppköp som diskuteras på andra sidan av Head-Fi tråden?

Kalle
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2005/05/21 :  15:28:58  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message
Vilken fruktansvärd tur att man tog hjälp av hal och köpte kablar från Zu istället för att göra det enkelt för sig och köpa Clou från lokala handlaren. Först kabeln och sen kass kundsupport på det. Nej, fy skäms Clou...
Go to Top of Page

Nissenos
Starting Member

25 Posts

Posted - 2005/05/21 :  16:07:02  Show Profile Send Nissenos a Private Message
Helt otroligt!
De borde verkligen skämmas.
Sen brukar det oftas bli så när man bara hör en sida, "otroligt" alltså.
Undrar vilket forum han syftar på:
Citat
He also said Head-Fi was not as good as Swedish forums
Slut citat

N/A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000