HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bruce Dickinson på Discovery
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/05/14 :  17:34:27  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag satt just och såg ett avsnitt av "Flying Heavy Metal", jag tyckte hela tiden att jag kände igen presentatören men kunde inte riktigt placera honom. Uppenbarligen var han pilot med licens att flyga stora trafikflygplan.

I slutet såg jag namnet: Bruce Dickinson
Även om jag aldrig var någon stor Iron Maiden-fan så kände jag igen namnet, en snabb titt på Discoverys hemsida visade att det faktiskt är han (inte bara någon med samma namn).

Tydligen flyger han 757 nuförtiden, inte direkt små plan.

Det verkar vara populärt att flyga trafikflygplan nuföriden, Travolta flyger ju runt in sin 707.

Intervju:
http://www.discoverychannel.co.uk/flight/heavymetal/interview.shtml

Edit: Det ska påpekas att Dickinson till skillnad från Travola faktiskt flyger "på riktigt" (reguljärflyg) och är anställd av ett flygbolag, det är alltså inte bara en hobby.

Edited by - f95toli on 2005/05/14 17:37:29

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/15 :  00:09:04  Show Profile Send matte76 a Private Message
Dickinson rockar!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/15 :  01:32:00  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jag blev lycklig när han återkom som sångare i bandet igen!

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/05/15 :  03:11:13  Show Profile Send jhnmn a Private Message
Jag har också sett Bruce på Discovery, dock i ett annat sammanhang. Det var ett program om tåg där han snackade om sina favoriter. Han verkade kunna väldigt mkt, tydligen är han en ganska hängiven trainspotter.

När jag såg honom hajade jag också till (är inget stort maiden-fan men det hör ju nästan till allmänbildningen..), kopplade vem det var efter ett tiotal sekunder. Han verkar hur som helst vara en skön kille, gjorde ett väldigt ödmjukt och trevligt intryck


Discovery är beroendeframkallande...

jhnmn - studenthifi @ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/05/15 :  07:48:45  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det ska tilläggas att han var en utmärkt presentatör, normalt brukar det märkas om någon inte är riktigt van men han gjorde ett väldigt bra jobb; det var en anledning till varför jag inte kopplade vem det var.

Om jag inte minns fel fäktades Dickinson på elitnivå i sin ungdom (tror han var med i skotska landslaget), inte heller direkt vad man förknippar med rock'n'roll

Jag hittade en sida med ett reportage om Dickinsons jobb som pilot, det hände tydligen då och då att någon passagerare kopplade vem det var; måste vara en smått bisarr upplevelse,särskilt om man är Iron Maiden-fan

Fast det kunde ju vara värre, tänk om en Motörhead-fan skulle göra samma upptäckt: "This is your pilot Lemmy speaking"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/05/15 :  14:25:06  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Är inte förvånad. Den mannen har många strängar på sin lyra. Han har bla skrivit en ungdomsbok, varit radioDJ hållit på med fäktning (som skrevs tididgare), han är Opera skolad om jag inte minns fel. Har ett svagt minne av att jag läst någonstans att han t.om har dansat balett.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/15 :  16:04:24  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Underbart med mångsidiga begåvningar!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000