HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rotel Rdv-1060
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2005/05/13 :  11:53:04  Show Profile Send Qvist a Private Message
Hej är det nån som har några erfarenheter av en sån.

Min ordinarie Cd pajade och jag köpte en sån för den var till ett mycket bra pris.

Jag använer den bara som en transport då jag lyssnar musik.

Jag är nöjd med den på ett sätt men inte på ett annan.

Det sitter antagligen nån form av cd transport från en data i den, för den kan om den vill varav som fan.

Det är här problemet är vissa skivor varavar den ingenting nästan och på endel skivor snurrar den så fort så det är störande ljud från den.
Vissa skivor (få i och för sig) verkar ha obalans i sig och då vibrerar rent av skiten.

Den varavar dessutom alltig mest på första låten och sen tar den ner varven ju längre bak på skivan man kommer.

På skivor som är som dom ska ? funkar det ju bra men det är ju långt i från alla.

Är det nån som har en sån här spelare och upplever samma sak ?

Eller är det så med dvd spelare allmänt ?

Mvh

Edited by - Qvist on 2005/05/13 11:54:00

dali
Member

322 Posts

Posted - 2005/05/13 :  12:56:54  Show Profile Send dali a Private Message
Som du redan gissat så sitter det förmodligen en CD-ROM-läsare som transport, låter som om det är en CLV-variant. Den anpassar rotationshastigheten efter var den är på skivan så att läsningen alltid sker med samma hastighet.

http://www.pcguide.com/ref/cd/constSpindle-c.html

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2005/05/13 :  13:13:02  Show Profile Send Qvist a Private Message
Skivorna som vibrerar vibrerar även i en inspelningsbar dvd jag har, testa alldeles nyss.

Med en vanlig Cd slipper man ju (vibrationerna Pgu av höga varv) om det är obalans i skivan.
Nu verkar det vara ganska få skivor men lite irriterad blir man ju.

Har det nån fördel för en korektare avläsning av skivan då det fungerar på det här sättet ?, jag är dålig på engelska och fatta inte riktigt allt som stog där.

Eller är det bara nakdelar med en sån avläsning ?

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000