HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lucinda Live
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/05/11 :  20:37:15  Show Profile Send svejk a Private Message
Plockade idag upp en live dubbel med en av mina största kvinnliga favoriter. Det är nästan exakt på dagen 2 år sedan jag var på en fullkomligt magisk konsert med henne på Cirkus i Estockholmo. Ett bra surrogat till den upplevelse som det var för två år sedan. Samma raspiga röst som tjocknar och spricker av inlevelse. Samma grymma lilla 3 mannaband. Denna kvinna har vart med om det hon sjunger o spelar för mig. Är välan kanske mest för oss Lucinda torskar. Har ni inte lyssnat in henne, börja med Essence oerhörd platta!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/05/11 :  22:33:28  Show Profile Send hal a Private Message
Visst är hon bra.
quote:
Denna kvinna har vart med om det hon sjunger o spelar för mig.

Det är precis den känslan man får när man lyssnar på henne.
Så här skrev jag som en liten kommentar till låten "envy the wind" som jag hade med på en av mina blandade skivor:

"Grusväg i södra mellanvästern. En Dodge pickup har passerat för några minuter sedan. Det är torrt, ett fälgkors ligger i diket. Grusmolnet sveper iväg i den lätta brisen över det förtorkade majsfältet…
I den här miljön hämtar Lucinda Williams miljön till sina låtar. Med raspig, intensiv röst skildrar hon det tuffa, våldsamma i miljön. Samtidigt ligger längtan och passionen och pyr under ytan. Låten är hämtad från det kritikerrosade albumet ”Essence” som kom 2001. Smärtsamt men ack så bra. Skriver både text och musik själv."

Annars är också det kritikerrosade albumet " Car wheels on a gravel road" väldigt bra.


Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2005/05/11 22:35:19
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2005/05/13 :  00:57:46  Show Profile Send SW a Private Message
Jag var också och såg henne på Cirkus. En fantastisk konsert med det bästa konsertljud jag har hört.
Skall se henne i september igen i Ausin,Texas på Austin City Limits Festival. En musikfestival som håller på i tre dagar med 130 band.
http://www.aclfestival.com/
Är det en ny skiva som har kommit ut med henne?

S
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2005/05/13 :  09:27:50  Show Profile Send John a Private Message
Jag var också på Cirkus! Lussan är BÄST! Helt bäst! Lyllo lyllo lyllo dig, SW Har också beställt en live-skiva jag hittade (av en slump), men den verkar inte vilja komma...
Annars är "World Without Tears" också väldigt bra, om än lite annorlunda än de första två. Kräver lite mer inlyssning också, tycker jag. Men, visst får man lite känslan av nåt amereikanskt CW-hak och en lite avslagen Bud när man lyssnar? Positivt menat, alltså!
/en john som bara sett hak på film

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000