HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jeanette Lindström - In the middle of the riddle
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/11 :  09:04:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hörde en bekant röst från TVn i bakgrunden nu på morgonen,,, MEn hade lite svårt att placerade den. Det var lite skön Vocaljazz.

Tyvärr gjorde dottern sitt bästa för att avleda mitt intresse.
Precis när vi skulle ut på morgonpromenaden så spelade de en låt till, mest för att "På'a" intervjun

Där satt hon, Jeanette Lindström. Den nya plattan släpps idag, så man får väl så en signal till de lokala skivbutkerna för att se om de tar in nåt.

Skivan har fått bra recensioner.



Staffan Svensson, trumpet
Peter Nylander, gitarr
Daniel Karlsson, piano
Christian Spering, kontrabas
Peter Danemo, trummor


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/05/11 :  09:20:18  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Oj oj oj! Spännanade!

På kunddemot igår blev jag införd i en annan skiva än den (Feathers) jag har. Klart intressant och lockande.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/05/11 :  10:07:21  Show Profile Send Mattias a Private Message

www.villha.nu
Den har jag totalt missat. Thanx Zalve!

Edited by - Mattias on 2005/05/11 10:07:33
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/05/11 :  11:57:06  Show Profile Send K-man a Private Message
Jag skriver oxå upp den på inköpslistan!

Tack för infon Zalve!

\\K-man
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/11 :  12:26:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag såg att hon hade gjort ett antal skivor under egna namnet, så nu blir det att prioritera om inhandlingslistan.

Nu skall vi mot Stora köpcentret och kolla utbudet!
Feathers spår 5, är en obligatorisk demolåt...

Tyckte dock det var konstigt att nya plattan INTE fanns med på hennes hemsida!
Näe, mot inhandling.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/11 :  17:55:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skivan är inhandlad! Första spåret rullar nu... Återkommer med ett snabbt omdömme senare!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/11 :  21:52:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Efter en snabb genomlyssning medans jag gjorde mat, så kan jag konstatera att denna är inte lite lätt lyssnad som "Feathers".

Skall ta en seriös lyssning på denna så fort jag hinner. Känns som att det är Bra jazz iaf.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/05/11 :  22:37:48  Show Profile Send hal a Private Message
Mycket intressant, tack för tipset.
Lämna gärna en redogörelse när ni lyssnat in er på plattan.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/11 :  23:01:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det kommer, jag lovar!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000