HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 LIVE- Mental Jewelry
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/05/08 :  18:40:10  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag tror säkert att gruppen LIVE varit på tapeten här förr, men jävlar vad jag gillar deras första, och Sacred(secret?) Samandi är näst bäst.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/08 :  20:18:59  Show Profile Send matte76 a Private Message
Nja Throwing copper från 1994 är klart bäst enligt mig. Secret Samadhi från 1997 är inte alls lika bra (men inte dålig). Mental Jewelry från 1991 har jag ännu ej hört.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2005/05/10 :  02:04:57  Show Profile Send Slupen a Private Message
Throwing Copper är det albumet som folk brukar upptäcka gruppen med har jag märkt. Är helt klart ett starkt album.

På secret Samandhi är låten Freaks lite kul och annorlunda, lite underskattat.

Annars måste jag nog vidhålla att albumet The distance to here är särskilt starkt.

Spåren The dolphins cry, sparkle och sun är särskilt värda att lyssna lite extra på.

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2005/05/10 :  09:37:15  Show Profile Send Henrik A a Private Message
Sommaren -92 fanns det inget bättre än Mental Jewelry. Och när Throwing Copper kom ut var euforin nästan lika stor som när Maiden släppte "Somewere in time" eller Kevin Gilbert när "Shaming of the true" släpptes postumt efter hans död.
Var och såg dem i Oslo -94 och minns att vi fick betala 200 spänn i parkeringskostnad
Tyvärr har intresset dalat markant.
Men Mental....fick sig faktiskt en avdammning i förra veckan. Den är bra!!!

/H

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/05/11 :  12:14:23  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag fick upp ögonen för gruppen när jag så på Woodstock -99(?) på TV, där jag även hörde Limp Biskit första gången. Jag har väldig bred musiksmak, från Mozart till Slipknot. Häftigt förövrigt att slipknot var gästband på Conan O´brien för ett tag sen!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000