HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Läckert lyssningsrum
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/05/09 :  09:49:39  Show Profile Send Nitram a Private Message
quote:
Ang ensamheten så kan jag säga att om jag inte hade kombinerat hembio med lyssningsrum hade jag lika gärna också bara stoppat in en stol, för jag har ingen annan i min bekantskapskrets som delar mitt intresse som skulle kunna tänka sig sitta där nere och bara le åt ett par spelade högtalare förmodligen ett väldigt vanligt scenario.


Precis... ingen av mina närmsta vänner är lika såld som jag... mest biofanatiker i kompiskretsen

För övrigt ett grymt snyggt rum... har läst om det tidigare, så jag rekomenderar en genomläsning av haakans länk.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/05/09 :  10:51:56  Show Profile Send mapem a Private Message
Om jag inte minns fel byggde han till och med ett helt hus nånstans i bergen utanför Seattle tror jag för att kunna ha detta rum. Själv skulle jag aldrig stå ut med den ensamhet som det hela utstrålar.

Han "försvarar" sig med att han träffar så mycket folk i jobbet. Vem gör inte det, jag tillbringar mina dar i en ändlös räcka möten och alla är inte trevliga. Vad är då bättre än att koppla av hemma med musik tillsammans med personer man gillar? Jag lyssnar till musik ensam ibland men oftare tillsammans med andra.

Jag ryser vid tanken på att ha en otrivsam bunker att gå till när man ägnar sig åt något så trevligt som musiklyssning. Designen liknar f ö mest en tandläkarmottagning.

Men var och en blir lycklig på sitt sätt, hoppas han lyckas med det.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/09 :  10:53:43  Show Profile Send matte76 a Private Message
Håller med mapem här, även om rummet är ganska coolt.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2005/05/09 :  11:08:37  Show Profile Send Leffler a Private Message
Jag gillar när folk gör sin grej och löper linan ut - det läckraste med det här rummet är inte hur det ser ut, utan att det antagligen är exakt så som ägaren vill ha det. Han verkar ju ytterst nöjd med det. Heja! Han har sannerligen skivor också, mums!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/05/09 :  11:29:33  Show Profile Send Haakan a Private Message
jag kan inte tänka mig nåt skönare än ett hus en bit från civilisationen tillsammans med den tjej man tänker leva livet ut med om man vill träffa folk så kan man ju ha en övernattningslägenhet i stan, samt ett gästhus ute i "skogen"...bra polare hälsar på oavsett vart man bor..

sen finns ju alltid fördelen att hus på landet kostar 1/10del av vad det kostar i sthlm...så man kan både ha ett fett hus samt en RIKTIGT fet stereo

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2005/05/09 :  13:04:38  Show Profile Send escape a Private Message
Vet inte om jag håller med dig om "...bra polare hälsar på oavsett vart man bor..", Haakan. Som nyinflyttad till Gbg bodde jag i Angered, ingen ville komma på annat än dagbesök då de inte vågade ställa bilen ute över natten
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/05/09 :  13:22:57  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Apropå lyssningsrum vad säger ni om det här hifi-altaret
http://www.infinity-classics.de/infinity/models/IRS-series+Beta+Gamma-Delta-Sigma-Epsilon-1988-95-98/IRS/IRS_5_1.jpg

eller det här rummet
http://www.infinity-classics.de/infinity/models/IRS-series+Beta+Gamma-Delta-Sigma-Epsilon-1988-95-98/IRS/IRS_10_1.jpg

Båda känns väl solitära för att kännas trivsamt.......tycker jag iaf

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  13:32:19  Show Profile Send mayro a Private Message
Krellmaster..

Vad JAG säger??? Se här



Dom flesta förstår inte vad detta innebär i praktiken. Menar i LJUDPRAKTIKEN...

Jag spelar en bråkdel av det dessa gör. Så därvid FÖRSTÅR lite vad detta kan spela för lyssnaren..........

OJOJOJ vad jag blir avundsjuk.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/05/09 :  14:01:59  Show Profile Send mapem a Private Message
Ett riktigt altare ... eller kanske snarare bönenisch i en moské .. bara att falla på knä!
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/05/10 :  12:32:06  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Stora Infinty det dära..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  13:03:59  Show Profile Send mayro a Private Message


quote:
Stora Infinty det dära..


3 X mina i element räknat

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/05/10 :  13:14:19  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

En kompis var på en mässa på Opalen i Gbg i början på 80-talet och där hörde han på ett Infinitysystem som hävdar är det bästa han har hört någonsin. Kan ha vart dom där godbitarna. Själv missade jag det hela trots att jag bodde i Gbg på den tiden. Det var mer barn än hifi just då, ack ja....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  13:25:01  Show Profile Send mayro a Private Message


Krellmaster.

Det är MYCKET sällan man ser system av denna nivå säljas beg. Säger nog en hel del om kvaliteten av dom ljudmässigt..

Då skall man tänka på att det har sålts en stor bunt ändå av dom. Och ändå.. knappt man hittar dom beg..

Tror inte knappt ens idag det finns så många som slår ut dessa gamla bestar...jag vet som sagt vad mina kan göra.. så vad dessa kan vågar jag inte ens drömma om... Oj vad jag skulle vilja ha råd att köpa sånna....en dröm som aldrig blir sann såvida inte en lott ger utdelning en dag....fast man kan ju sälja chryslern förståss.....Men pengarna räcker ju knappt ändå till dom.. och detta som BEG....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2005/05/10 :  16:41:10  Show Profile Send paradigm a Private Message
-ohmega
quote:
Var det inte Povel Ramel som sjöng denna låt för länge länge sen.


Jag vill minnas att det var Jan Malmsjö.

Tja vad ska man säga om rummet? Lite för tomt och ödsligt i min smak, även om jag avundas honom storleken på rummet och även om jag hade pengarna, skulle mitt rum förmodligen fortfarande se ut som ett bombnedslag med alldeles för mycket grejor i rummet, eftersom jag förmodligen skulle spendera lejonparten av min vakna tid där och där skulle förmodligen finnas både dator och arbetsbänk. Och naturligtvis skulle det vara tillräckligt ostädat för att reta gallfeber på en kvinna iaf.

/Rolle
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000