Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 10:54:03
|
Dumdidilidumda.... Någon som hört talas om almänna reklamationsnämden
Tror dom även arbetar med högtalare och tillverkare samt agenter som för olika stereosaker....
Sedan så vann man nog lätt där om det är uppenbara fabrikationsfel.. med resultat att man då skriver det på ett forum som tips.. Och ALLA är glada... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7378 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 12:34:05
|
fidelityn! Läs dina inlägg.... Om du nu så gärna ville ha lite konsument upplysning, så borde du angripa Energy som företag och inte ösa galla över en produkt som totalt värdelös,lika bra som en fralla på Konsum osv. Man kan vinkla sina inlägg så att de kan tolkas på olika sätt, och i dina inlägg så angriper du likaväl produkten som företaget och det är skillnader där i mellan.Konsument upplysning är bra! men på det sätt som du använder den så blir det mindre bra! Det finns ju uppenbarligen folk som sitter jättenöjda med sina ex utan några som helst problem. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
fidelityn
Member
870 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 13:34:06
|
FBK:Jag skrev redan i mitt första inlägg att dom låter helt ok, så läs om tråden själv så kanske du förstår vad den handlar om. Du skrev att man kan vinkla sina inlägg, det är ju du själv som vinklar mina inlägg. Och om du ska ska citera mig så skriv då gärna meningen som jag skrev den.
Och att det finns ägare som är helnöjda med sin produkt är ju jättebra men det finns också en hel del som inte är det pga fabrikationsfelet och det bemötande de fått.
4 av 6 sålda högtalarpar har kommit tillbaka till en butik t.ex. Lite väl hög felmarginal tycker iaf jag. |
|
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO
1266 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 15:42:42
|
Fidelityn! Nu får du ge dig. Är det Veritas 2.4i modellen du snackar om? Är det Energy högtalare rent allmänt? Händer detta nu eller var det för två år sedan? Alltså tidigare modeller i serien? Tar återförsäljarna sitt ansvar? De modeller som lämnas in till butik, kompenseras kunderna? Du verkar ju veta mer än de flesta.... mvh |
geldis |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 15:59:48
|
Kan vi hålla oss till fakta från och med nu och lämna pajkastningen därhän? |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 16:05:20
|
Ursäkta en näsvis fråga, men vad är fakta i denna tråden?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 16:19:22
|
EA, det undrar jag också. Jag efterlyser ett uttalande från generalagenten hur garantifrågor kommer att hanteras. Det hade varit fakta.
Tråden låses upp igen när någon får fram ovanstående, så vi får fram båda sidor av saken.
Hififorum är inget slagfält. Vi accepterar inte heller att användas som slagträ i någon medlems eget lilla krig.
|
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Topic |
|