HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken högtalare anser din flickvän/fru se bäst
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/05/02 :  18:11:10  Show Profile Send labrat a Private Message
Totem Wind var riktigt vackra, tyvärr också rätt dyra.
Försökte hitta recensionen på Google/Ecoustics/AudioReview men lyckades inte. Någon som eventuellt har någon på lager?

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

varvet
Starting Member

41 Posts

Posted - 2005/05/02 :  18:16:24  Show Profile Send varvet a Private Message
Fyra stycken JBL 4344 Mk2
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/05/03 :  04:06:27  Show Profile Send Bravo a Private Message
Sonus Faber ligger bra till, men mina nuvarande JmLab tycker hon också om, baaarrrra liiitte för stora.
Damen hade hoppats att de nya skulle vara mindre än Gran Piano, det blev visst inte så....host, host

Bravo
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/05/03 :  23:56:45  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Kvinner med høy toleranse for high-end audio finnes det ikke mange av, men dette har jeg fått en slags aksept for...


HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/04 :  00:02:45  Show Profile Send mayro a Private Message
montana.
SÅ ska en "stativare" se ut. Finns det fullvuxna modeller också för oss män


Skämtar lite. Dom på bilden ansåg min fru här såg fina ut.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2005/05/04 :  14:36:02  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
Byggde dessa till fadern, så detta är vad man fars fru, dvs min mamma tycker ser bra ut :)

Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/05/04 :  23:30:49  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
mayro:

"Stativare", det holder jeg meg deg om. Her er høyttalere for voksne menn, som din frue kanskje ikke ville ha akseptert:


HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/05/04 :  23:35:52  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Patrikpolly

Vilka balla, nästan som ett konstverk.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2005/05/05 :  00:17:48  Show Profile Send orthanc a Private Message
patrikpolly: klart intressant... Vet du om det är den runda formen som tilltalar eller kanske den blå färgen? Lr varför inte bägge...

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/05/05 :  00:39:28  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Blev inspirerad av Patrikpolly. Rundade former a la moraklocka kanske kan va nåt för en högtalarlåda:-)

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/05 :  00:43:47  Show Profile Send mayro a Private Message
Montana.

"Jo. de där var fint" var min frus svar.......

Så jag är en lycklig man som FÅR ha saker för riktiga män

Berätta. Vad är detta för nåt?? Sånna skulle va skoj att ha.. Men antar dom är svindyra


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2005/05/05 :  10:13:40  Show Profile Send Dimitri a Private Message
PAtrikpollys är inte nästan som ett konstverk. Det är ett konstverk (of course imho)
JAg vet att Orthanc inte är så intresserad över pojkvännernas reaktioner, eftersom hans undersökning gäller just flickvänner/fruar.
Faktum är dock att det på detta och andra forum torde, statistiskt sett, finnas några % killar som har pojkvän.
Dimitri
Edit: borde nog skrivit inlägget i tråden "Vår utmaning". Flåt Orthanc.
Ville dock kommentera Patrikpollys underbara skapelser

Edited by - Dimitri on 2005/05/05 10:46:07
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/05/05 :  11:02:04  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Mayro:

Din frue er et unikum!!! Hold på henne!

Den store høyttaleren du ser avbildet er en MONTANA høyttaler, men ikke et standard produkt. Det dreier seg om et Custom Made produkt som ble produsert i 2004 til en amerikaner som bor i Canada. Navnet er MONTANA Master Reference. Tenk deg transportkostnaden for et par av disse fra San Diego til Canada!

Høyttalerne er 2,20 m høye og veier 760 kilo per par. Det er i prinsippet en MONTANA EPS i midten flankert av 2 stykker 18" McCauley basselementer. Midbassene er 2 x 9" ScanSpeak, mellomtonene er 2 x 4" ScanSpeak kevlar elementer og diskanten er en ScanSpeak Montana Revelator. Alle elementene er custom tilpassede for akkurat denne modellen.

Den største standard-modellen fra MONTANA, MONTANA WAS på 472 kilo/par med 2 x 15" basser, 2 x 9" mellomtoner, 5,25" midbasser og Revelator diskant (alle custom made fra ScanSPeak, men med basser fra McCauley) koster US Dollar 50000 / NOK 396000, så den større MONTANA Master Reference vil nok være forbeholdt de som har ubegrensede budsjetter og er ute etter det aller mest ekstreme innen high-end audio. Standardversjonen WAS har lineær bassrespons til godt under 16 Hz, og Master Reference går enda dypere enn dette...

Lykkeligvis byr de noe mer moderate standardversjonene på mye av den samme ytelsen, men med mer "frue-akseptable" fysiske dimensjoner og priser.

Jeg synes i alle fall det er bra at enkelte produsenter gir blanke i størrelse, WAF-faktor og andre kompromisser - i musikkens tjeneste.

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/05/05 :  11:48:43  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Min flickvänn tyckte David A:s Revel Utlima Gem var väldigt snygga.
Hon har heller inget emot det par pi60 som står hemma just nu och dom anses ju av många killar/män här inne vara fula.

Min mor vet jag tycker ML elektrostater är snygga vilket jag tror rätt så mågna kvinnor nog kan tänkas tycka.

Mvh


Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/05/05 :  13:08:01  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message


Jag tycker NHT:s nya system XD verkar intressant och med hyfsad WAF-faktor. Levereras med digitala delningsfilter och klass D-förstärkare i ett paket.
Är detta framtiden?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/05 :  13:09:07  Show Profile Send matte76 a Private Message
Dali Helicon 400 och Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand är bägge urläckra enligt både mig och min sambo...en av dem blir min nästa högtalare.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2005/05/05 :  14:55:46  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Min sambo tycker att mina Aurum Cantus Leisure 2 är jäkligt snygga... Hon gillar att det inte bara är två fyrkantiga klossar på ett stativ.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/05/05 :  15:45:35  Show Profile Send JonasV a Private Message
Min fru kallar Audiostatic DCI-LT "elektriska högtalare" och Acoustic AC160 "stora högtalare", sanningen från ett barn?
Hon önskar sig German-Physiks vidunderliga skapelser, så vi får se om vi bokar ett besök på färden genom tyskland till hennes ursprungsland serbien!

MVH jonas viklund.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/05 :  17:39:17  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Damen som jag delar mina räkningar med sa att hon inte brydde sig om "STEREON".........
Men när jag åkte iväg på "Jämshögsträffen" och tog med "våra" Credo S100 kom frågan; och vad skall jag höra klassiskt med när du är borta



Jaha ...... det spelar ingen roll ...... men sura miner när man tor bort något!!!
PS: Denvern finns inte kvar .... den bor/lever numer i Stockholm!!! DS

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/05 :  17:45:19  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ja Credo S100 är vackra och låter säkert bra, synd de är en bra bit över min budget...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2005/05/06 :  10:30:52  Show Profile Send Zombie a Private Message
Tror JBL's Paragonkit skulle gå hem hos de flesta damer...annars är ju idén med moraklocka ovan inte illa. Bygg in högtalare i antikt designtjafs som t ex moraklockor, bara att lyfta av döören och ut kommer välljudet...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/06 :  13:10:32  Show Profile Send Snoop a Private Message
http://www.swansspeaker.com/product/htm/view.asp?id=167

där har ni en ny drömhögtalare

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/05/06 :  17:10:00  Show Profile Send svejk a Private Message
Mina Martin Logan tycker ofta det täcka könet om. En kommentar som fällts några gånger hemma.
"Där nere sitter det högtalare, det där ovanför är det till för att det skall bli snyggt".


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/06 :  17:32:38  Show Profile Send mayro a Private Message
wow

Swan speakers har byggt en "infinity" med ribbons o allt... HÄRLIGA tider....... Detta betyder det kommer komma NYA underbara ribbonhögtalare ut på marknaden...

Detta bör för envar som gillar ribbons och band något att titta på. Fast innan offertförfrågan lär man ha en plånbok därefter misstänker jag....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/06 17:33:03
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/07 :  00:05:49  Show Profile Send Snoop a Private Message
www.immortal.se

inte farligt pris tycker jag.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000