HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag på slutsteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/04/27 :  01:46:18  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
HIFIart på linnégatan säljer men vet inte om de har inne. Dennis Brunnby i Kalmar har annars det mesta av densen hemma och då får du möjlighet att höra ett par B-350, och se, mums... Fast det blir 50´ paret för ett demat ex. Men de lär vara rätt bra.

Mvh Pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2005/04/27 :  06:47:12  Show Profile Send UFFE T a Private Message
Rydberg: Tack för tipset. Man blev ju intresserad pga. det billiga priset. Kunde kanske ha varit något som extra, bra att ha slutsteg.
Men eter dina ord så får det vara.

Beat: Hifi Art finns ju nära mig. Så det ska kollas upp. Tack för tipset. Jag har läst att Densen har livstids garanti. Vet du vad det egentligen innebär?

mvh,

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.
Go to Top of Page

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2005/04/27 :  08:31:45  Show Profile Send UFFE T a Private Message
Tittat lite på några annonser och funnit bla.
Quad 99
Linx

Vad tror ni,kan de vara något?
Eller blir de nedköp i förhållande till Amplifix?

Då kanske jag också kan behålla min Amplifix för annat bruk.

mvh,

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/04/27 :  09:06:07  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Vad är det för budget du har egentligen, och vilka krav (förutom "bättre än Amplifix")? Om jag ska sälja mitt kan du ju komma och provlyssna, det är ju ett rimligt antal km att åka...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2005/04/27 :  10:27:41  Show Profile Send UFFE T a Private Message
tommypeters: Tack för inbjudan. Om du ska sälja så hör av dig. Jag kommer isåfall gärna och lyssnar.

Jag förstår om det uppfattas virrigt. Förslag på billiga alternativ, sälja eller behålla Amplifixen mm.
Min budget just nu. Ca 6000:- som bränner i fickan. Och ev. försäljning av Amplifixen, kanske ca 8000:- = 14000:-.

Jag ska också till Ing. Öhman och lyssna på Ino piP. Där kan det försvinna en del pengar om jag nu prioriterar högtalare istället för slutsteg.

Jag hoppas ni förstår min förvirring.

mvh,

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/04/27 :  11:47:55  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Jo, det vet jag. Mitt gamla b-300 gav upp i vintras och vandrade dit alla slutsteg en gång ska vandra. Ledsen över min förlust ringde jag i desperation densen och frågade vad deras livstidsgaranti innebär.... Om du har kvar original kvittot från köpet är deras service fantastisk, om du INTE har kvar det är det en annan visa... Nu lyckades jag faktiskt efter mycket möda hitta kvittot så nu är den på posten på väg till danmark. Så vi får se vad som händer. Ska nog sälja och köpa digitalt slutligen ändå.

Om du har en budget på 14000 och kan spara en månad till så få ihop 16´ köp ett kina försteg på rör från Artsound för 5´ och ta hem Acoustic reality´s stora monoblock för de sista 11´.
Densen låter bra men är svårt att få tag på beg.

Mvh pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2005/04/27 :  12:03:24  Show Profile Send UFFE T a Private Message
Ska väl förtydliga budgeten. För tillfället ca 14000:-. Om rätt slutsteg dyker upp finns det nog mer att få fram.

mvh,

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/04/27 :  14:10:09  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=3597

Advantage A-300 för 7500kr

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/04/27 :  16:51:37  Show Profile Send Per100 a Private Message
Skriver under på sista inlägget.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/27 :  17:02:05  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Ska väl förtydliga budgeten. För tillfället ca 14000:-. Om rätt slutsteg dyker upp finns det nog mer att få fram.



Då du börjar komma upp i dessa summor skulle jag börja titta efter beg Accuphase. Det finns klart int grejor då. Jeppe72 köpte sig ett integrerat steg för runt dom pengarna med fjärr o allt 170 w samt kopplingsbart så han kan kompletera med extra slutsteg senare och driva framtida tycgre saker.... Och ha det inbyggda steget till topparna.....

Att dom sen är enomt enligt mig snygga gör ju inget....

Ebay finns även slutsteg att tillgå....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2005/04/27 :  18:40:26  Show Profile Send Rishna a Private Message
Amplifixen blir kostsam att bräda om det är stora skillnader du är ute efter. Den har kraft, dynamik och släpp så det räcker gott och väl. Har du lagt krut på att fixa till lyssningsrummet? Sådant kan trolla rejält med stereon.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/27 :  20:26:34  Show Profile Send mayro a Private Message


kolla här... Kan bli klart din bästa hifi affär...

http://www.ebay.se/viItem?ItemId=7510070585

en lika dan såldes nyss för larviga 13000 kr......
Så slänger du in ett toppbud på en 16000 så är den troligen din för under denna summa. då den förra såldes för 13000 sek.... Och du kommer flina gott sedan då du hör vad den kan.

Och säljaren har mycket fin feedback. Så inga problem med att bjuda på den... En amplifix är inget att jämföra med denna. Det tror jag Per100 kan intyga. Detsamma gäller även beg advantage. Det denna spelar är klart mer per kr än den kostar mer än tilltänkt ev advantagestärkare....

Rent konstigt dom ens går att köpa för denna peng.....Den är dessutom stabil vid tunga laster...Driver mina supertunga infinity ensam utan problem. så en vanlig högis är en barnlek...

Och vilket härligt mjukt men ändå detaljerat ljud. Men vibbar o så...

Ja jag anser dom rent superbra såsom begköp. Många anser dom också bättre än den nyare serien som är klart mindre efektmässigt...
Hur det sedan är med den saken vet jag inte. Men finner det inte helt otroligt efter en del kontakter då jag själv hade min... då flera oberoende ifrån varann sa dessa har mjukare ljud med mer värme än den nyare serien...

Med mjukt menas INTE utan detaljer. utan endast behagligt.. Upplösningen är highend och inget annat...

går att bryggkoppla om man senare vill ha monosteg med mer drag....


Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/27 20:30:03
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2005/04/27 :  21:42:50  Show Profile Send olof a Private Message
Jag har hört accuphase vid 3 tillfällen. En gång med revel och en gång med cabasse och en gång med nån konstig bandhögtalare. Det lät samtliga gånger(M. Stridbeck berättade vid ett senare tillfälle att accuphase i princip är en guldpläterad rotel). Vad gör jag för fel?
Såg ett ps-audio hca-2 för 6500 på hifimagasinet i veckan. Det är ett gott val tycker jag
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/27 :  22:37:19  Show Profile Send mayro a Private Message
wow. Den första som sagt så som jag sett någonsin.... Antingen väldig otur. eller så är dina ideal sååå långt ifrån Accuphase konstruktörs som någonsin går att finna....

Och Mr stridbeck har nog så fel som någon kan ha. Men roligare beskrivning av en Accuphase har i alla fall inte jag sett...


"guldpläterad rotel"

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/27 :  22:54:12  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
Och Mr stridbeck har nog så fel som någon kan ha.
Mayro> Eftersom du verkar vara en fena på kretslösningar och även studerat Rotels och Accuphase's scheman* kan ju du tala om för mig och andra varför M Stridbeck (som inte är en helt dålig elektronikkonstruktör) har så fel

* Förmodar jag eftersom du uttrycker dig som du gör

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2005/04/27 22:55:06
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:01:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Kan man kalla Gryphon för upphottad Nad så varför inte



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/04/27 23:01:17
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:04:19  Show Profile Send Rydberg a Private Message
j_b> Gryphon var ju faktiskt involverad i designen på NAD s300 så den är mycket lik Gryphon Tabu Century faktiskt

Detta är iof den enda NAD som konstruerats mha Gryphon vad jag vet så där slutar väl likheterna

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2005/04/27 23:06:44
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:14:21  Show Profile Send mayro a Private Message
Rydberg. Du är som vanligt rätt otrevligt spydig. Men ska ge dig svar direkt.

För en rotel inte ens samma dag går att jämföra med en accuphase ljudmässigt... samt att i mina ögon är stridbeks inte en framstående konstruktör... Och jag anser mig få ha mina åsikter o du dina utan att bli kränkt.. OK??


Gå nu och lek på någon annans rygg rydberg. Du börjar bli rent påfrestade... Jag börjar bli förbannat less på dina nedsättande inlägg samt ton.. Så ta och skärp till dig, Och använd en ton som inte gör en så jävla pisst och less.....

Så sluta "sitt på min rygg o lek" nu direkt....eller är målet att få mig så tokgalen så jag blir utesluten... För jag börjar verkligen bli förbannat arg nu.. du går för långt i din kränkande ton ska du veta...

Så jag ber dig vänligt men bestämmt att ta en annan ton emot mig. Hur andra uppfattar dina inlägg skiter jag i. Men jag börjar bli less på dig ska du veta.. riktigt less...Och jag kan inte se din ton ämnat för annat än att provocera mig. Så lägg av...
Att på slutet lägga en smily ger inte ditt inlägg trevligare ton ska du veta...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/27 23:15:46
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:19:28  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Var bara nyfiken, du verkade ju vara stensäker så då kan man ju likabra fråga, det är ju det ett forum är till för ellerhur?

Jag tänkte kanske att Stribeck hade uttalat sig som han gjorde pga att förstärkartopologi liknar varanda men du kanske har mer detaljerad information eftersom du var så säker att han hade helt fel.


(Btw, senaste inlägget är gjord med en mörk till halvmörk ton, kanske ska jag skriva i falsett i framtida inlägg?)

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2005/04/27 23:21:41
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:20:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Rydberg

Inte för att det har med saken att göra men det gällde en Callisto.

Visst får man säga vad man tycker o känner o kan häva ur sig ovanstående eller det som Stridbeck sa. Men det känns som det kvittar för den personen har redan bestämt sig o det finns inget som kan få han att ändra sig

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:22:43  Show Profile Send Rydberg a Private Message
j_b> Vad liknar Calliston för förstärkare? Inte NAD S300 iallafall, det kan jag garantera!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:24:09  Show Profile Send Snoop a Private Message
Pajkastning kan ni väll hålla på med i ett PM istället, börjar bli less på att se pajkastning i nästan varenda tråd men läser.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:29:06  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Om du har lite tur så skulle du nog kunna hitta ett Bryston 4B-ST (dvs versionen före SST) för de pengarna. De har 20 års garanti så det är med största sannolikhet väldigt gedigna konstruktioner. Bryston verkar vara ett väldigt riktigt seriöst bolag.

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2005/04/27 23:30:26
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:29:06  Show Profile Send olof a Private Message
Nu var det ju jag som sa att accuphase var en hottad rotel. Vad jag tycker om accuphase står ovan. Att den är lika rotel betyder inte något dåligt för mig. Tvärt om faktiskt, skolboks exempel på hur bra förstärkare ska byggas(om jag inte fattat det helt fel). Det var väl också allt som Stridbeck menade när han sa att det till stora delar så lika ut innanför allt guld. Som jag förstod så menade han bara att det inte på något sätt var något revolutionerande på insidan (som priset kunde antyda)

ps. guldplätterad rotel var mitt eget påhitt och har inte något med vad MS sa

Edited by - olof on 2005/04/27 23:30:58
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:31:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Vad liknar Calliston för förstärkare? Inte NAD S300 iallafall, det kan jag garantera!




Fråga inte mig för jag har inte en aning , samma med Accuphase/Rotel.
Men vem vet för det är "kända" personer så det kanske är så ??

Jag vet iaf vad jag tycker.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000