HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Söker pampig arenarock
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Byggare-Bob
Starting Member

10 Posts

Posted - 2005/04/25 :  12:07:34  Show Profile Send Byggare-Bob a Private Message
Hej! Fick igår höra låten Bat out of hell med Meatloaf (live version) och jag gillade musiken riktigt mycket! Så jag undrar om någon har nått bra tips på liknande musik.
Jag lyssnar mycket på Bruce Springsteen. Men Meatloaf var enligt mig flera pinnhål gladare och det passar den här årstiden bättre. Kan ju vara så att Bruce spelar gladare när han spelar live? har bara hört studiomusik.

Tacksam för svar

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/25 :  12:41:44  Show Profile Send Ayn a Private Message
Def Leppard är det första som jag kommer att tänka på, och det är nog inte så konstigt - mer arenarock än så blir det nog inte
Deras skiva "Hysteria" är en klassiker.

Bryan Adams - "Waking Up The Neighbours" - om jag minns rätt tog han hjälp av just producenten som även producerade Hysteria. Herr Adams gör väl inte direkt regelrätt arenarock annars men denna skiva är inne och nosar rätt rejält på det...

Personlig favorit är Giant, som lirar arena-aktig AOR-rock. De gav ut två skivor under sin 'storhetstid', "Last of the runaways" och "Time to burn", bägge är mycket bra. Häromåret gjorde Giant comeback med skivan "III", också ganska bra men kanske lite tråkigare än de tidigare på något vis.

Låttips:
Def Leppard - "Rocket"
Bryan Adams - "Is your mama gonna miss ya?"
Giant - "Chained"

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2005/04/25 12:42:17
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/04/26 :  00:03:07  Show Profile Send JonasV a Private Message
Haha, jag har ju en gammal Manowar CD, nu är jag ju ganska grön på rock överhuvudtaget;)
Men jag tror dom var insnöade på Live-spelningar under lång tid...
Meatloaf är väll lite för Rockopera som Queensryche?
Ursäkta om jag vädrar min Ignorans, men det är så jag lär mig... skicka ut idé och studera svaret!

Tycker iallafall Mannowar är en positiv upplevelse och man får en del Scenkänsla med på köpet:)
MVH Jonas viklund.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2005/04/26 :  20:03:34  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"om jag minns rätt tog han hjälp av just producenten som även producerade Hysteria"

Och även Meatloaf för den delen, nämligen Jim Steinman. För övrigt samma man som skrev "Total Eclipse of the Heart". Kanske läge att testa lite Bonnie Tyler m.a.o.
Go to Top of Page

Byggare-Bob
Starting Member

10 Posts

Posted - 2005/05/27 :  07:36:22  Show Profile Send Byggare-Bob a Private Message
Tack så mycket för tipsen!

Mycket intressant lyssning
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/27 :  08:03:52  Show Profile Send matte76 a Private Message
Kolla även Def Leppards skiva Pyromania som är minst lika vass som Hysteria, bägge dessa är ett måste i skivsamlingen!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/05/28 :  00:16:20  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Bruce tillhör de artisterna som är klart bättre live, så pröva på någon live med honom du.
Meatloaf är ju lite Poprock, det finns mer Arenarock bland äldre grupper.
Rainbows "On Stage" t.ex., för att inte tala om DVDn "Rush in Rio" (med kanadensiska trion Rush).

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000