HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Ytbehandling av Zen, förslag?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2005/04/22 :  23:45:25  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Så har det blivit dags att ordna till utsidan på denna klump.



Jag har tillgång till ett mindre eloxeringsbad, men detta klara inte av de två kylflänsarna (vardera 170x170x450 mm)

Det är en Zen ver.4 byggd av "junk" som fanns hemma i gömmorna.

Tanken är något av följande :

1. Måla kylflänsarna svarta och eloxera resterande plåtar svarta.
2. Låta flänsarna vara obehandlade och eloxera resten (ofärgat-silver)

Någon som har synpunkter eller andra förslag på någon ytbehandling?

/RC

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2005/04/22 :  23:54:04  Show Profile Send jonasz a Private Message
Jag tycker det är snyggt som det är. Hur låter det?

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2005/04/23 :  00:04:51  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Tackar!
Ja, den ser ju rå ut om inget annat!
Dock ser man vart enda fingeravtryck + att ytan är väldigt lätt att repa.
Låter? Jo det låter riktigt trevligt faktiskt. Jag saknar dock kraft i det låga registret för att bli riktigt nöjd, men har ännu bara lyssnat på den med mina gamla Rauna högtalare som ju inte har den bästa känsligheten!
Den kommer säkert att moddas elektriskt många ggr!

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

ByggareAndy
Member

266 Posts

Posted - 2005/04/23 :  00:15:27  Show Profile Send ByggareAndy a Private Message
Hej, tycker du skall försöka efterlikna Densens albino serie, grymt snygg. När du sen lyckas så får du gärna berätta hur du gjorde, tänkte själv att jag skulle försöka med sandpapper och värme/stryktålig lack den dag jag får ihop lådan.

wops glömde länken

http://www.densen.dk/

/Andy

Ingen signatur för tillfället

Edited by - ByggareAndy on 2005/04/23 00:16:43
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/04/23 :  02:12:03  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Hej och välkommen, McGyver...


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Goffe
Member

409 Posts

Posted - 2005/04/23 :  09:09:08  Show Profile Send Goffe a Private Message
NaOH kanske? testa med en test bit först!
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2005/04/25 :  13:03:16  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
ByggareAndy: Jo, "borstad' yta är snyggt och jag faktiskt funderat på detta vid tidigare byggen. Troligtvis får man göra en jig för att få det riktigt bra.

Gaffa: Tack! Har läst mycket roligt och informativt i forumen, men först nu fått användarkonto så man kan köra tvåvägskommunikation!

Goffe : Tanken är att köra de stora flänsarna i kausiksoda om jag väljer "silverline" stilen, då de två flänsarna i nuläget har lite olika ytstruktur.

/RC





The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/04/25 :  15:18:19  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Gaffa: Tack! Har läst mycket roligt och informativt i forumen, men först nu fått användarkonto så man kan köra tvåvägskommunikation!

Jag hoppas att du inser att ett användarnamn som McGyver medför vissa förpliktelser...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2005/04/25 :  18:02:56  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Det gör väl det!
Jag kan ju inte bygga en dator av dynga (McGyver kommentar i Duck Man) men annars ger jag mig nog på det mesta!
Det skruvades sönder (...ja sönder, inte isär...) en massa saker i hemmet när jag växte upp!

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/04/25 :  18:43:39  Show Profile Send ohmega a Private Message
Måla inte kylflänsarna! Det ska väl vara lite "rå" look kvar efter att de övriga delana av skalet har blivit fixade....eloxidering blir nog snyggt.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Lundahl
Member

98 Posts

Posted - 2005/04/25 :  20:52:57  Show Profile Send Lundahl a Private Message
Testa 10% NaOH på aluminium, blir grymt snyggt, snabba dig sedan att klarlackera detaljerna, t ex mha biltemas spraybillack på burk ca39 kronor. Billigaste ytbehandlingen i stan?
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2005/04/26 :  07:30:37  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Jag hade eloxerat i nån annan färg, rött eller blått och sen graverat namnet på stärkan. Vad du nu hade tänkt döpa den till.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000