Finns mycket att välja på. Speciellt på DIY-sidan. DIY-modellerna säljs ofta färdigbyggda på internet. Av mer kända lurstärkare så är det givetvis Headroom Airhead, Total Airhead eller Porta Corda du ska kika på. Det finns även en bithead och en Total Bithead från Headroom som har USB-ingång som du kopplar in till datorn för bättre ljud. De här kan dock användas som portabla lurstärkare också och personligen tycker jag den verkar mycket intressant. Corda kommer också snart med en ny Porta Corda som även den ska ha USB-ingång. Om du vill lägga mer pengar finns även Ray Samuels SR-71 som ska vara mycket bra, men den kostar dock 400 USD.
Det finns en liten billig en som finns tillgänglig: Boostaroo. 350:- på Macoteket, något liknande på Allpleshop och lite mindre (men dyr frakt tror jag) på expansys (http://www.expansys.se/product.asp?code=113651). Man får vad man betalr för, så inte kan den väl konkurera med airheaden eller en Corda, men vadå... den är ju billig, och kräm ska den väl kunna ge. Frågan är väl bara vad krämen smakar. Jag funderar på att köpa en... får se...