HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Pioneer SE-A1000
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2005/04/13 :  12:11:53  Show Profile Send ludo a Private Message
Undrar om någon har hunnit lyssna på den den här nya luren fr Pioneer.
Prismässigt tror jag den ligger på runt tusenlappen (i Tyskland åtminstonne), har fått bra kritik i hi-fi musik (...) och ser rätt ball ut.
Den 6 meters långa kabeln kan säkert lätt kapas till 3,5m och då bör den låta (ännu) bättre.
Finns det någon här på forumet som har erfarenhet av luren?
Hur står den sig i jämförelse med hd650?

CJNE
Starting Member

5 Posts

Posted - 2005/05/30 :  00:15:32  Show Profile Send CJNE a Private Message
Jag har den och är nöjd. Dock har jag inte så mycket erfarenhet av andra lurar så jag ska nog inte uttala mig om hur den låter relativt till andra.
Den sitter bekvämt iallafall, och jag kan sitta och lyssna länge utan att bli lyssningstrött.
Kabeln är "instrumpad" och kommer med kardborrebuntband, känns lite lyxig faktikt. För mig passar ländgden dessutom bra.
Jag skulle också gärna vilja höra om nån har jämfört med exempelvs hd650.
Go to Top of Page

sango
Member

104 Posts

Posted - 2005/05/31 :  15:15:04  Show Profile Send sango a Private Message
Var inne på referenceaudio härom veckan och lyssnade på den och visst låter dom bra för att ligga i den prisklassen men usch vilken slapp lur! Inget att gå runt med eller att ha på promenaden inte. Ljudet var lite dovt men jag är mer för den mer aggresiva stilen ala Grado. Jag hade tänkt köpa dom men nää det bidde inte så.
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2005/05/31 :  20:17:19  Show Profile Send ludo a Private Message
quote:
Ljudet var lite dovt...

Dovt som motsats till ljust-jobbigt-påträngande...det låter i mina öron som mkt intressant. Man kanske får besöka reference audio för provlyssning...
Go to Top of Page

CJNE
Starting Member

5 Posts

Posted - 2005/05/31 :  23:07:35  Show Profile Send CJNE a Private Message
Håller med om att de borde kunna sitta lite mindre slappt. Jag sitter iofs stilla och lyssnar och då fungerar det ju bra (kanske rentav är en positiv egenskap då).
Jag har jämfört lite med Sennheiser HD433 och ljudet känns lite mer avslappnat och fylligt i SE-A1000, i mina öron ett mycket behagligt ljud. Jag blev mycket fortare lyssningstrött med HD433. Nu är det väl kanske inte rättvist att jämföra med denna lur men det är den enda referens jag har.

Edit: tror jag kom på hur Sennheiser stavas :P

Edited by - CJNE on 2005/05/31 23:09:03
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/06/04 :  17:32:24  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Var och lyssnade på se-a1000 igår och den lät trevligt. Hade tyvärr inte nå att jämnföra med och lyssnade direkt ut hölursurtaget från en HK stärkare (670 eller vad den heter). Skulle gärna önska lite mer detaljer i ljudet, men man kan ju inte få allt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000