HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Kim Larsen & Kjukken!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2005/04/10 :  14:39:42  Show Profile Send Rishna a Private Message
Som grabb fick jag ofta höra musik med Kim Larsen. Farsan spelade mycket på en platta som hette "Forklaedt som voksen" som innehåller en hel del roliga låtar. Så häromveckan satt jag och kikade på CD-ON och hittade en livekonsert med Kim Larsen från 2002. CD och DVD i samma fodral. 99:- Varför inte?

Varför berättar jag detta för er? Jo, om ni letar efter något som låter riktigt, riktigt bra ska ni köpa denna CD/DVD. Jag bara häpnar när jag lyssnar/ser på konserten. Inget DTS-spår utan ett vanligt Dolby Digital-dito. Men vad säger egentligen det om ljudkvaliteten? Kan inspelningen ha större betydelse? Antagligen.

Jag har ingen superanläggning utan rör mig med elektronik från Primare (SPA 20 + V25) och högtalare från Carlsson (OA52.3 + OA58). Jag är jättenöjd med mina grejor och har funnit ett ganska bra rum.

Hur som helst. Tillbaka till Kim Larsen och Kjukken som hans band antagligen kallas. Kim spelar tillsammans med basist, gitarrist och trummis på en teaterscen någonstans i Danmark. Stämningen är lättsam men stundtals allvarlig när Kim talar om livet mellan de oftast roliga och aningen fräcka låtarna.

Vill ni känna att ni är med i lokalen och vill ni att er anläggning ska få något riktigt, riktigt bra att spela med så tveka inte.

JAG REKOMMENDERAR!

Ps. Det står någonting om "Compatible with DVD-Audio, SACD" på baksidan för de som är intresserade av dylikt. Ds.

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/04/10 :  22:57:42  Show Profile Send JonasV a Private Message
Tackar hjärtligt för tipset!
Blir bara mer och mer överraskad då man utforskar vad våra Skandinaviska grannar hittar på

MVH jonasV.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000