HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fynda högtalarkablar på Ebay.com?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

More
Member

126 Posts

Posted - 2005/04/09 :  09:13:04  Show Profile Send More a Private Message
Sitter och surfar på Ebay.com just nu och finner en hel del intressanta kabalar till mycket mycket låg priser jämfört med Sverige.

Är det någon som köpt kablar från Ebay?
Hur mycket är 1 feet?

Edited by - More on 2005/04/09 09:13:26

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/04/09 :  09:34:47  Show Profile Send labrat a Private Message
Jag har gått i samma bana, och lagt en del bud den senaste tiden men aldrig slutfört något köp då det alltid brukar bli en hel del pengar innan auktionen är över. Man kan säkerligen göra en del klipp, men de auktioner jag har varit med på har hamnat ungefär på vad begagnatmarknaden i sverige ligger på, kanske lite billigare. Men det är ju alltid värt att chansa. Det bästa är att använda ett sniper-program, som lägger in ett maxbud precis innan auktionen slutar. Då har man störst chans att vinna, och man bidrar inte till upptrissningen av priset. Har man tur, och framförallt tålamod, kan man nog göra riktiga kap.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/04/09 :  09:54:07  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
En feet är 30 cm plus minus några mm.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/04/09 :  12:23:49  Show Profile Send Tomas a Private Message
Man kan absolut göra klipp! Men de proffesionella som säljer trissar alltid upp priset i slutet av auktionen med andra ID!

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/09 :  13:16:47  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag har gjort några såna finfina klipp, tidigare i mitt hifiliv. Då tjänade jag pengar när jag sedan sålde kablarana. Så visst går det. Ett tips är att inte lägga bud över huvudtaget förrän i sista sekunderna så att man inte hjälper till att trissa upp priserna. Dessutom finns möjligheten att man kan få grejjerna även om man inte vinner. Anledningen till det är förmodligen att något går fel med vinnaren och då vänder sig säljaren till nästa budgivare och erbjuder köp på den nivån. Prova och lycka till.

Annars har du mitt stående tips: köp Signalcables Silverresolution de är billigare än, även de lägsta priser man kan få ge för riktigt bra kablar på auktion och de är förmodligen lika bra eller bättre kablar! (enligt mig såklart)

Det där med att säljarna trissar upp priserna kan säkert vara sant, men då måste de använde någon annan person, det går väl inte att skaffa fler användarnamn på samma person!? Dessutom riskerar de ju då att tvingas köpa sina egna kablar. Ett spel med vissa risker med andra ord. Jag vet inte men jag bara antar att det beteendet inte är så himla vanligt.

Hupp! såg just att labrat redan sagt det jag ville säga plus att han tipsade om sniperprogram.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/04/09 13:18:03
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2005/04/09 :  14:42:11  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
1 fot är 12 tum, vilket alltså blir 12*2,54 cm = 30,48 cm. För övrigt tycker jag att sniperprogram är lite tråkigt, särskilt för den stackare som tror att han lagt det högsta budet och sen blir överbjuden minuten innan fristen går ut. Jag skulle iaf bli sned om det hände mig.

When knowledge ends, superstition begins
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/04/09 :  16:11:46  Show Profile Send labrat a Private Message
Åandrasidan bör man nog ägna sig åt andra inköpsformer om man inte räknar med att bli överbjuden precis innan auktionen går ut. Det är ju i princip detta hela systemet går ut på, mer eller mindre. Sedan om man gör det manuellt, eller med hjälp av ett program då man inte har möjlighet att sitta framför datorn tycker jag spelar mindre roll. Den viktigaste aspekten med "sniping" är ju som sagt att inte trissa upp priserna. Man har ju ändå ett maximalt bud man kan tänka sig att betala, sedan om man lägger in det på eBay en vecka, eller 30 sek innan auktionen avslutas spelar ju ingen roll mot de andra budgivarna.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/09 :  16:15:45  Show Profile Send mayro a Private Message
jo det gör det. OM någon bjuder ett högre så stiger priset direkt. Så det är alltid bäst att vänta.. Sedan så har det vid bilköp visat sig så att folk blir supernervis sista dagen och faktiskt kan sälja för ett bra pris och avsluta auktionen... Vilket leder till ett superinköp för mig. två ggr har detta gått kanon...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/04/09 :  16:22:26  Show Profile Send christopher a Private Message
Vad med och bjöd en gång på kablar, två minuter inan var det på mitt bud och inom två minuter gick det upp med 300$ och var inte så lockande pris i slutet...kan vara interesant när det finns en köp nu vall. Jag skulle rekommendera www.audiogon.com för kablar.

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2005/04/09 :  20:01:33  Show Profile Send filkingian a Private Message
Jag har köpt en del kablar (och annat) på Ebay, har fungerat hur bra som helst och det har faktiskt blivit rätt billigt med

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000