Author |
Topic |
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 11:52:46
|
Marilyn Monroe
Med risk för att vara helt ute och cykla så....
Germany - var väl där MM sjöng happy birthday för JFK, eller var det nån annastans Sugar - Är väl ett namn så gott som något på denna sockersöta, och dessutom hette hon det i nån känd gammal film - glömt namnet nu. Woman - Ja det är hon ju |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 13:22:50
|
ÖL Är det någon som har gissat på det? Hoppas inte |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 13:27:03
|
Känns liksom inge roligt nu när man i efterhand läser igenom trådarna dagtid.
. |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 13:27:43
|
Visst går det fram Labbe! Men du får göra sällskap med allra andra, precis som bjarne och Nothing...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2005/04/07 13:31:03 |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 13:31:49
|
sjutton också, får sikta in mig på att försöka få en pinne ikväll istället då. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 13:34:18
|
Nu blåser vi av tävlingen
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 13:37:47
|
Tråden var en väldigt traditionell sak: Ett ord ur varje ledtråd beskriver svaret:
Little Mike & Sweet Soul Music Band – Soul Sister Brown Sugar Per Gessle – Elvis In Germany Let's Celebrate Hollies – Crocodile Woman
Jag låter detta stå en stund Så ni kan fundera på svaret nu när ni vet vilka ord som skulle väljas.
/Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2005/04/07 13:41:56 |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 13:46:36
|
Skinheads Little = liten hjärna Germany = ursprung Crocodile = reptilstadie eller krokodil skin
Tala om nu. |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 13:51:37
|
kommer inte på vad det är även om de rätta orden står där. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 14:22:21
|
Nähä - det gjorde inte heller nån större skillnad.
Men så här är det tänkt: Little Mike & Sweet Soul Music Band – Soul Sister Brown Sugar Per Gessle – Elvis In Germany Let's Celebrate Hollies – Crocodile Woman
Little - > liten Germany - > tysk Crocodile - > krokodil
I Röda Tråden kan en liten tysk krokodil knappast vara någon annan än Schnappi!
Det har tidigare skrivits om Schnappi på HiFiForum som det bästa som kommit från Tyskland på mycket länge - http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38145. Huruvida det säger mest om HiFiForums skribenter, Tyskland eller Scnappi själv överlämnar jag till er, kära Röda Tråden-nystare, att avgöra. Han är i alla falla högaktuell i Sverige i dagarna, eftersom hans musik(nåja)album från och med den här veckan finns att köpa även här.
Och här är Schnappis egen webbplats: www.schnappi.tv
Måste erkänna att det var sonen som "gav" mig denna Röda Tråd här om kvällen. När jag satt och brottades med den då aktuella Röd Tråden kom han förbi och frågade om jag hade hört talas om "en liten tysk krokodil" – och det hade jag ju faktiskt. Här på Hi Fi Forum till och med! Perfekt Röd tråd tänkte jag: Känd på HiFi Forum och tre bra ord att göra ledtrådar på. Fick också ihop - som jag tyckte - bra ledtrådar och hoppades få möjlighet att köra den skarpt. Vilket jag alltså fick snarare än jag anade. Men ledtrådarna var tydligen inte så där jättebra...
Till sist är det trist när Röda Tråden inte löses, inte minst för trådskaparen. Det känns som ett smärre mislyckande att inte ha lyckats vaska fram ledtrådar som leder nystarna fram till det rätta svaret. Ni får ta nya tag ikväll - det ska i alla fall jag.
/ Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2005/04/07 14:24:59 |
|
|
tommypeters
Medlem i AÖ
1020 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 14:52:01
|
Det hade jag aldrig schnappat, har aldrig hört talas om den artisten(?)... |
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12 |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 18:52:37
|
tommypeters: quote: har aldrig hört talas om den artisten
Ja - då är det svårt. Har själv råkat ut för det. För min del brukar det gälla när legendariska gitarrister, trummisar, regisörer och udda kultartiser är Röd Tråd.
mvh/ Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2005/04/07 20:42:13 |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/04/07 : 19:03:19
|
Inte jag heller. |
|
|
Topic |