HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ryska rör - gruppbeställning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 12

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/05 :  18:12:49  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Som sista snubbe ut vill jag meddela att jag testat rören och att det fallit ut till belåtenhet Alla rören funkade. Nu har de bara gått någon enstaka minut så uppvärmning och viss inspelning kan vara nödvändigt. Spontant märkte jag en liten högre upplösning samt att basen blev en bra bit fastare, jag är minst sagt nöjd ludo
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2005/09/17 :  13:25:37  Show Profile Send ludo a Private Message
Merkurius>
Låter mycket lovande detta!

MatsT meddelar att han nu har fått hem de efterbeställda rören, så ni som står uppskrivna nedan får kontakta Mats ang avhämtning.
6n8s -6st (Lord)
6n23p -2st (Jon MW)
6p14p -2st (petmo338)
GM70 -2st (MatsT / esl)
6p3s(6L6) -10st (MartinX-8st, petmo338-2st)

Har fortfarande DanielB's och time's rör hemma hos mej - hör av er ang hämtning.

LennArt> ditt 6s45 kommer skickas till dej nån gång i nästa vecka.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/17 :  14:04:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Och jag har Zix rör här. Komsi komsi och hämta!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/09/19 :  14:16:53  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
ojojojoj jag måste komsa. Är fortfarande lite groggy efter upplevelsen hos Lenn Art. PM:ar dig.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/11/23 :  11:24:37  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Hittade denna gamla tråd då jag sökte på 6c33, och undrar dels om det är någon ny "rysk" beställning på gång, och dels om huruvida någon byggt ngt spännande med sina rör.

/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2006/11/23 :  17:42:46  Show Profile Send ludo a Private Message
Hoppades aldrig den här gamla tråden skulle flyta upp till ytan igen... får ÅNGEST när jag tänker på hur mycket tid/jobb det har kostat mej att få ihamn det hela.

Samtidigt lärt mej en nyttig läxa... så jag kanske inte ska klaga för mycket...

Ang byggen kring rören fr beställningen så har jag själv bidragit med 2st (min vana trogen - kaotiska, ogenomtänkta, oavslutade) trådar.
Första är ett hybridhörlussteg kring 6n6p som låter oerhört bra men är omätt:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44636
och ett kring 6n16b-v som mäter väldigt bra men är olyssnat:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54905

Vad beträffar 6s33s så tror jag att man enklast får tag på dessa på ebay.

Edited by - ludo on 2006/11/23 17:43:16
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/11/24 :  12:59:58  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Noterar att någon beställt 6P14P (EL84). Ett rör som kör på ungefär samma spec men som i boken Lampoviy Hi-Fi Usilitel svoimi rukami anges ha betydligt bättre ljudliga egenskaper är 6P43P.

Ska kolla igenom tråden och se varifrån ni beställde. www.rpehrentechnik.de har ett gäng ryska rör ...
Go to Top of Page
Page: of 12 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000