HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 InoAudio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/13 :  10:35:30  Show Profile Send n00b a Private Message
Alltså finns det bilder/spec på deras högtalare någonstans ???

Så mycket snack om dom så jag skulle vilja se hur dom ser ut och vad allt kostar =))

Dom låg i STHLM om jag inte mins fel va ??

//jonas

Mer effekt åt folket!!!

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2002/10/13 :  11:01:08  Show Profile Send markih a Private Message
Ingen hemsida. Megadeth har lagt upp en bild här: http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=1088&whichpage=10
Det finns en produktbeskrivning+prislista att få tag på.

markih

Edited by - markih on 2002/10/13 11:01:49
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/10/13 :  11:04:59  Show Profile Send norman a Private Message
Maila inoaudio@hotmail.com och fråga efter katalog med prislista.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/13 :  11:23:18  Show Profile Send n00b a Private Message
Tack så jätte mycket ! =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/10/13 :  13:43:24  Show Profile Send mag a Private Message
finns några bilder på http://www.studioblue.se/ också, då i studio utförande (skiljer inte så mycket dock)

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Mats F
Starting Member

17 Posts

Posted - 2002/11/06 :  11:30:11  Show Profile Send Mats F a Private Message
Nu har jag också lärt mig hur man lägger in bilder, så här kommer ett foto på mina piP i körsbär. Det skulle vara kul om fler kunde lägga in bilder på Ino Audios alster, gärna på bakkanalshögtalarna som är lite okonventionella. Jag skulle nämligen vilja kolla vad min fru tycker om dem - eller , det är frågan.

Mats

Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/11/06 :  11:37:46  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Mats F: Du har nog ett av de snyggaste högtalarstativen jag har sett. Är det ett hembygge eller finns dom att köpa någonstans?

//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Mats F
Starting Member

17 Posts

Posted - 2002/11/06 :  11:59:36  Show Profile Send Mats F a Private Message
Tackar så mycket, det värmde . Det är ett hemmabygge (som tagit pinsamt lång tid att få till). Men konstruktionen är inte svårare än vad som syns på bilden, möjligen syns nog inte islagsmuttrarna som gör det möjligt att kompensera för ojämnheter i golvet och ihopsättningen. Sen var det förstås trevligt att jag till toppen kunde köpa hyvlat virke med bredd som var identisk med högtalarens.

Mats
Go to Top of Page

falukorv
Ej medlem längre

555 Posts

Posted - 2002/11/06 :  13:02:43  Show Profile Send falukorv a Private Message
Inte är väl det där Inos pIP ??

Här sitter det ju en Audax diskant ser det ut som och baffeln är inte löptidskompenserad ?
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/11/06 :  13:42:53  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Mats F: Det var just enkelheten som tilltalade mig. Just nu står det lite andra (och viktigare saker) före i bygglistan men om någon vecka eller två så.

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

pekka.j
dead end - live end

425 Posts

Posted - 2002/11/06 :  13:43:20  Show Profile Send pekka.j a Private Message
Ja du, falukorv, Mats F kanske bara tror att han har ett par piP när det i själva verket är något helt annat..? Kanske har vi fler på Forum som har andra produkter än de misstänker..?
Glada hälsningar
Pekka

Edited by - pekka.j on 2002/11/06 13:46:25
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/11/06 :  13:44:06  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Falukorv,

jo det är det. De mindre modellerna har ej stegad baffel.

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

falukorv
Ej medlem längre

555 Posts

Posted - 2002/11/06 :  18:08:56  Show Profile Send falukorv a Private Message
Det var som tusan...

Kan du inte lägga upp fler bilder med närbild på elementen och gärna så man ser baksidan på elementen också.

Är det inte ett Audax element i diskanten ?
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/11/06 :  19:01:03  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Falukorv, saxat från vad Ingvar sagt i en tidigare tråd:

>>>
Diskanten Ino-T4 har jag låtit tillverka i Frankrike. Det är Audax och inte VIFA som gör dem åt mig. Jag använder dem inte bara i piP utan även i den lilla studiomonitorn pr10 och i de mycket populära surroundvägghögtalarna Ino a2 (a som i ambiens). Två diskanter per låda och minst sex lådor per surroundsystem används = 12 diskanter per installation. Det går åt väldigt många diskanter.

Diskanten är baserad på ett element som Audax själv konstruerat och som de tillverkade fram till 1998. Det heter TW010E1. Elementet hade en del egenheter och den värsta var att det var plågat av en förskräckligt hög distorsion, beroende på en felformad topp på den lilla 10mm domen (det är en kombinerad dome/kon).
. Bortsett ifrån det besvärande orena distorsionsbeteendet och några lättåtgärdade detaljer var det ett fantastisk fint diskantelement, helt oöverträffat i spridningshänseende. Det finns knappt någonting annat som kommer i närheten att ge samma harmoni i samverkan med ett 5,9" baselement (med ett membran som bara är lite över 4" stort).

För några år sedan frågade jag Audax om det skulle gå att modifiera verktyget som formar membranet så att domen formades om.
. De lät tveksamma, och berättade att verktyget dessutom inte ens fanns kvar i fabrikslokalen, eftersom diskanten utgått. Men de sa att grejjorna kanske kunde stå i något skjul någonstans.
. De hittade utrustningen och gjorde modifieringarna i formen efter mina ritningar, samt justerade på min begäran några andra smådetaljer, bland annat att iakttaga en mycket högre precision vid injicerandet av ferrofluiden. Sen gjorde de en (enligt egen utsago) absolut sista batch åt mig (om några 1000 ex) av element. Jag hoppas att de kommer att räcka många år. Jag vet inte vad jag skall kunna ersätta det med när det tar slut.

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000