HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Pineapple Thief
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/04 :  10:53:56  Show Profile Send Ayn a Private Message
Fick tips om detta band på ett Porcupine Tree-forum, och blev kär direkt! Musiken låter väl som en blandning av Porcupine Tree och Radiohead, eller nåt sånt. Hela låtar finns att lyssna på på hemsida: http://www.pineapplethief.com

Det tidigare materialet var inte lika direkt charmigt som det senare, jag har en känsla av att det växer dock. Däremot första låten på den senaste skivan som tydligen kommer i maj, "Pray for me" från "Ten stories down" (http://www.pineapplethief.com/audio/10sd/pray_for_me.mp3), kan jag bara inte sluta lyssna på. Väntar ivrigt på att få de första skivorna som jag beställt...

Åsikter? Tips om liknande artister/band? Det här gillade jag som sagt, och skaffar gärna mer liknande

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2005/04/13 11:07:00

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2005/04/04 :  12:27:33  Show Profile Send Nothing a Private Message
Bra!
Lyssnade igenom låtarna på deras hemsida. Mycket skön musik.
Är verkligen en blandning av porcupine tree och radiohead, det jag också gillade var att tempot och röstläget även tonen kommer från 'The Bends' skivan av radiohead. Nu refererar jag till deras senaste skiva 'Ten stories down' har inte hunnit med de andra.
Bra tips!
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/04/06 :  22:21:22  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Tja.. kolla in hela smashing pumpkins "Adore" tex.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:00:37  Show Profile Send Drem a Private Message
Ayn:

Hur var skivan med Pineapple Thief? Jag tankade hem alla gratislåtarna på deras hemsida och brände. Lyssnade första gången på den i bilen på väg till jobbet. Tyckte att det lät väldigt intressant.

Och hur gillar du Porcupines nya? :)

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:07:31  Show Profile Send Ayn a Private Message
Pineapple Thief-lyssnandet har avbrutits ett tag just pga att Porcupine Trees nya damp ner i brevlådan Jag vet inte än vilken av den och In Absentia som jag tycker är bäst, bägge är väldigt väldigt bra hursomhelst. Diggar hela Deadwing. Du då?

Hursomhelst, Pineapple Thief-skivan - jo! Köp om du gillade det andra du hörde. Den skiva jag köpte rakt av var alltså "Variations on a dream", väntar ivrigt på senaste som ska släppas i maj. Variations avslutas med en 16 minuter lång låt vid namn "Remember Us" som är kanonbra liksom resten av skivan (bl.a. Vapour Trails ligger ju med t.ex.). Obegripligt för min del att inte musik som denna får mer erkännande, killen bakom Pineapple Thief har tydligen fortfarande ett vanligt 'dayjob' för han kan ännu inte försörja sig på musiken helt...så som sagt - köp!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:15:32  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag håller med, synd att vanlig mainstream är det som satsas störst på. Porcupine Tree snurrar både hemma och i bilen och jag känner precis som du, jag vet inte vilken jag gillar bäst. Dock känns In Absentia djupare på något sätt, lite mera magisk. DeadWing är bra på ett annat sätt.

Skall absolut se till att få lyssna på hela Pineapple Thief´s senaste skiva.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2005/04/13 :  07:26:15  Show Profile Send Nothing a Private Message
Jag tycker i nuläge att deadwing är bättre an IA. Mer riv i den + att Åkerfelt smeker lös ett par sköna solon.

Men min öppfattning om skivan kan ändras med åren
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/13 :  12:56:49  Show Profile Send molsson a Private Message
Åkerfelt är väl inget att skriva hem om? eller?

No hay banda!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000