HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 James Labrie - elements of persuasion
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2005/04/04 :  10:15:16  Show Profile Send Nothing a Private Message
Vilket släpp! Vart mycket possitivt överraskad över detta album.
Han har till och med lyckats i mina öron knäcka sin egen grupp Dream Theaters två senast releaser. Inte för att dem är dåliga utan för att
'elements of persuasion' är jämn och att sångerna inte övertas av allt för mycket 'showman stuff' som tyvärr Dream theater har lidit av de senaste albumen. Det här är tajt från början till slut, bra melodier med meningsfyllda passager och dynamik. James röst är också bättre än någonsin. Har tyvärr inte varit något megafan av mullmuzzler, hans andra soloprojekt med keybordisten Matt Guillory.
Måste bara säga att den okända gittaristen Marco Sfogli, som förövrigt är ett mycket stort fan av John Petrucci gör ett extremt bra jobb på denna platta. Låter lite som Petrucci gjorde på images&words och awake. Mycket bra!
Progressive rock/metal? Tycker inte att den är så proggig, det finns partier med prog, annars kryddar det musikaliska som vanligt plattor som denna.
Köp!

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/04 :  11:00:48  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hmm...tyckte inte heller Mullmuzzler var sådär jättekul. Inte direkt dåligt, men det engagerade helt enkelt inte. Senaste DT-albumet har jag svårt för också. Tror du det kan vara något ändå? Är det väldigt mycket DT över skivan och isf typ vilken skiva låter det som? Förutom hur gitarrerna låter

Ska kollas upp iaf. LaBrie är en bra sångare när han inte försöker sjunga utöver sin förmåga.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2005/04/04 :  11:33:49  Show Profile Send Nothing a Private Message
Jag tycker absolut du skall ta en titt på denna skiva, du verkar ha min smak? Jag tycker den helt klart går mot det gammla DT soundet. Även om ju detta inte är Dream theater. Kan också tillägga att om DT´s nya skiva låter likt den här är dem på rätt väg! Det är rätt mycket tung metal, inte deathmetal-tung, riffen på de hårare låtarna har en skön tyngd, melodiös tyngd! Sköna solon och passager av gitarristen, Marco Sfogli´s register är stort och jag är grymt imponerad. Det är svår att förklara men skivan är helt klart en av årets släpp!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000