Author |
Topic |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2005/04/04 : 06:31:30
|
Hejsan, jag undrar om någon har en aning om IPOD photo och de vanliga IPODarna är samma i fråga om ljud. Är det samma apparater, bara att det att photo har mer finesser så att säga? Det som får mig att undra är att Ipod photo har en kortare "skip protection" tid än den vanliga ipoden. Ipod har upp till 25 minuter, Ipod photo har upp till 17 minuter. Det får mig att tro att det är någon fundamental skillnad mellan dem så att säga. Eller kan det vara så att med färgskärm och annat så har de inte fått plats med lika mycket buffertminne helt enkelt? Det jag egentligen är ute efter, låter IPOD photo lika bra som den vanliga IPODen? Är lite sugen på 60 GB. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
joakim99
Member
468 Posts |
|
Andrén
Medlem i AÖ
557 Posts |
Posted - 2005/04/16 : 18:15:17
|
Vet inte om det hjälper, men första generationens Ipod Mini grejade att driva på mina stora sony (MDR-780)lurar bra, såvida man inte ville blåsa bort trumhinnan för så högt klarar den inte av att spela :P Men det lät iaf bra, helt klart i klass med min MD (MZR-909).
Mvh |
Akustikchef på Sounds of Science
|
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2005/04/17 : 00:40:02
|
joakim99: Jag tror inte det är några problem att driva ett par "rejäla lurar". Men alla iPods har en volymbegränsning (iaf i Sverige, Europa) vilket gör att om man har trögdriva lurar så lär du inte få speciellt höga ljudnivåer. Andréns MDR-780 är ju ett exempel på lättdriva lurar och sådana är absolut inget problem att uppnå normala och fullt tillräckliga ljudnivåer med. Mitt råd om du ska köra med trögdrivna lurar är att köpa en bärbar lurstärkare. Dock tror jag att man kan plocka bort volymbegränsningen på nåt sätt, men vet inte hur... |
|
|
Andrén
Medlem i AÖ
557 Posts |
Posted - 2005/04/17 : 11:14:12
|
Kom på en sak såhär i efterhand, det finns en mjukvara att ladda ner till IPod som gör att man kan kräma på 50% mer volym än det levereras från början. KOmmer inte ihåg vad programmet hette, men jag ska försöka nosa upp det =)
Och då bör ju volymen räcka =) |
Akustikchef på Sounds of Science
|
|
|
|
Topic |
|