HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 IPOD photo 60GB?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/04/04 :  06:31:30  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hejsan, jag undrar om någon har en aning om IPOD photo och de vanliga IPODarna är samma i fråga om ljud. Är det samma apparater, bara att det att photo har mer finesser så att säga? Det som får mig att undra är att Ipod photo har en kortare "skip protection" tid än den vanliga ipoden. Ipod har upp till 25 minuter, Ipod photo har upp till 17 minuter. Det får mig att tro att det är någon fundamental skillnad mellan dem så att säga. Eller kan det vara så att med färgskärm och annat så har de inte fått plats med lika mycket buffertminne helt enkelt? Det jag egentligen är ute efter, låter IPOD photo lika bra som den vanliga IPODen? Är lite sugen på 60 GB.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2005/04/10 :  14:53:02  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Någon som har lyssnat på iPod photo och har några kommentarer om den? Jag skall köpa mig en ny mp3-spelare och vill i varje fall ha 20 gb på den. Kan den driva ett par rejäla hörlurar?

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2005/04/16 :  18:15:17  Show Profile Send Andrén a Private Message
Vet inte om det hjälper, men första generationens Ipod Mini grejade att driva på mina stora sony (MDR-780)lurar bra, såvida man inte ville blåsa bort trumhinnan för så högt klarar den inte av att spela :P Men det lät iaf bra, helt klart i klass med min MD (MZR-909).

Mvh

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2005/04/17 :  00:40:02  Show Profile Send marbrink a Private Message
joakim99: Jag tror inte det är några problem att driva ett par "rejäla lurar". Men alla iPods har en volymbegränsning (iaf i Sverige, Europa) vilket gör att om man har trögdriva lurar så lär du inte få speciellt höga ljudnivåer. Andréns MDR-780 är ju ett exempel på lättdriva lurar och sådana är absolut inget problem att uppnå normala och fullt tillräckliga ljudnivåer med. Mitt råd om du ska köra med trögdrivna lurar är att köpa en bärbar lurstärkare. Dock tror jag att man kan plocka bort volymbegränsningen på nåt sätt, men vet inte hur...
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2005/04/17 :  11:14:12  Show Profile Send Andrén a Private Message
Kom på en sak såhär i efterhand, det finns en mjukvara att ladda ner till IPod som gör att man kan kräma på 50% mer volym än det levereras från början. KOmmer inte ihåg vad programmet hette, men jag ska försöka nosa upp det =)

Och då bör ju volymen räcka =)

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000