HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bästa signalkabeln kring 1000-lappen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/06 :  19:59:49  Show Profile Send mayro a Private Message
Stefan. Berätta hur jag tjatade på dig innan du bestämde dig för att ändå tro mig... Ångrar du dig nu?? Vad tror du dom förslag som andra har lagt här har att hämta ärligt mot dessa silver resolution´s???

Men framför allt. Säg, anser du jag överdrivit angående dessa kablar..? Jag fick ju tjata samt Pmá dig en del för att du skulle gå in o titta mer alvarligt.. så du var i exakt samma sitts som trådskaparen här..Så jag tror han kan ha mycket info att få ifrån just dig som satt exakt som han för inte länge sedan...

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2005/04/06 :  20:13:54  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Alpinist, om du har långt till Stockholm så ring eller maila Robban på Audio Concept. Kanske kan han ordna med ett hemlån, så att du kan testa Nordic Concept... Går ju ganska lätt att skicka en kabel!

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/06 :  20:25:52  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Vad kul Stefan och grattis, de kommer att bli ännu bättre efter en tid. Jag blir verkligen glad när mitt namn nämns i såna härliga inlägg.

Till trådskaparen: Tveka inte!

Och jag citerar mig själv
quote:
Föresten kanske jag ska tillägga att kablarna termineras med Eichmann silverbullets och bara dessa kostar över 1000kr i Sverige, fatta vilket värde!! Kabeln kostar alltså med denna terminering USD$139 för 61cm!!!!!



Jag vet att jag gör mycket och onyanserad reklam för de här kablarna men de är så bra så jag kan inte låta bli.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/04/07 :  19:12:05  Show Profile Send StefanL a Private Message
Precis som mayro säger, jag var skeptisk till "sådana mirakelkablar" som vissa höjer till skyarna. Men dom är precis så bra som alla säger och from nu så finns det inga andra kablar av intresse.
Många är rädda när det inte är kända märke (det var jag själv tills jag hörde dessa), men dessa är värda em provlyssning.
Vi kan göra såhär: Beställ dom och ifall du inte tycker dom är bra, så skicka dom till mig så tar jag dom för 139$, då behöver du bara betala frakten vilket är ca 200:-, kanske mindre när man bara tar ett par kablar. Bra deal?


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/12 :  16:56:15  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Fick hem min interconnect-kabel(Naqref - Dark Serpentine) och den var fin.
Hade sånnadär skruvkontakter oms gör att RCA-honorna på kabeln kläms åt när man skruvar på dom. Sitter utav bara fan.

Kopplade in dom och, ja jävlar! Dom funkar ju skitbra. Alla spår på en hel skiva funkade utan problem
Snygga är dom ochså.

Den ska tydligen vara bra iaf. Jag har inte testat seriöst själv.

Mvh


Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:25:58  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Har gjort ett test:

  • Supra 25års kabeln
  • Red Jaspis
  • SilverRes.
  • ClouCables nya "Ivory" tror jag den hette
  • Purist Musaeus
  • Zihkmark kimber klone


Bara på skoj för ett tag sedan.

"Extrem dynamik", nämner du. Inga dåliga krav.

Kommer inte ihåg vad Ivory kostade, men den var väldigt bra. Red åkte på mycket pisk. SilverRes. förtjänar lovord och kan nog göra mycket rättvisa. Supran tappa mot alla i upplösning och detalj. Men om du skall lyssna på det du nämner så kommer jag nog rekommendera Purist som det lämpligaste alternativet ( jazz, singer/songwriter, piano och mellanregister ).

Det är svårt sånt här. Jag håller nog med de som tycker att du skall låna hem och lyssna. Funkar det, så är det det bästa.

Vill du ha en rak rekommendation av de tre du nämnt i inledande inlägg - Jaspis.

M
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/04/26 :  20:40:30  Show Profile Send Snoop a Private Message
Åker man på tull om man beställer denna silver resolution?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/26 :  20:51:44  Show Profile Send Drem a Private Message
Snoop:

Japp det kan jag intyga Min första tull någonsin, men det är det värt om man ser till vad man får för pengarna, även med tullavgiften inräknad.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2005/04/26 :  21:11:12  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jag har ju inte råd med kablar, skall ju köpa CD först, alla säger att källan först, sedan kablar... men jag vet inte om jag klarar av att vänta, vill också se vad alla pratar om med de där silver-resolution... *spricker av nyfikenhet*

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/04/26 :  21:14:49  Show Profile Send Snoop a Private Message
vad blir total kostnaden för ett par?

jävligt konstigt att de tullar när de itne gör det om man köper xindak fs1 från nysound.com

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/04/26 21:19:09
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/26 :  21:20:00  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag beställde massa olika kablage så jag vet inte exakt kostnad för bara ett par. Är på jobbet nu också så jag kan inte kolla tyvärr.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/04/26 :  21:23:32  Show Profile Send Snoop a Private Message
klart de blir tull då :)

Men om man bara beställer ett par kablar så borde de inte bli tull, de blir de inte om man beställer ett par xindak men beställer man 3 st så får man tull på ca 940 som jag fick.

Men ja sålde iväg dem illa kvickt när ja tyckte att de inte var något bra och fick jädrans bra betalt för dem.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/04/26 21:25:44
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/26 :  21:34:45  Show Profile Send Drem a Private Message
Snoop:

Har för mig jag läste här att dom flesta hade fått tull på paketen från SignalCable.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/04/26 :  21:37:46  Show Profile Send Snoop a Private Message
Det suger juh, varför ska de kolla paketen från signal cable och inte från nysound

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2005/04/27 :  09:41:14  Show Profile Send Amund a Private Message
Är det bara jag som inte skulle rekomendera ett kabelköp utan hemlån överhuvudtaget?? Risken finns (och är enligt mig stor) att det blir missmatchning och du står där och känner dig blåst.
Precis som någon innan skrev så finns det ju ingen "bästa" kabel, utan bara den "bästa" för ditt system och den måste du lyssna dig fram till.


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/04/27 :  11:51:23  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Vill bara inflika att det säljs en Harmonic Tech precisionlink på hifimagasinet nu. Buda 800 spänn och få den för 900 eller likn. Kan inte bli fel.

Mvh Pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2005/04/27 :  12:12:18  Show Profile Send rolandm a Private Message
Jag gillar Audioquest, men G-snake är helt klart tunnare i ljudet än de bättre Audioquest. Kör sedan många år Turquoise som huvudkabel och jag är nöjd med rytmiken och klangen. Har inte hört Elfa-kabeln eller kabeln från "Kjell&Co" men skulle inte förvåna mig om de är bättre än G-snake.

Min teori är att många "budgetkablar" från stora tillverkare inte är speciellt framtagna för sin kategori, utan att de är enklare varianter av dyrare kablar - vilket inte fungerar. Medan små tillverkare eller entusiaster eller de som bara satsar på budget området, kan göra en helt annan forskning och utveckling för just sitt prissegment.

Tar vi Audioquest så tycker jag de är fantastiska från mellanpris och uppåt, jag har själv G-Snake hemma (för DVD:n) men det var mest för att få liknande klang och känsla som hos resten. Jämfört med Turquoise så är G-Snake inge vidare.

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2005/04/27 :  12:15:28  Show Profile Send rolandm a Private Message
Du har helt rätt, man behöver låna hem några stycken för att se vad som fungerar bäst i just ens egna system. Kablar kan agera lite som tonkontroller, de gör inte underverk men i bästa fall får man mer av det man har och gillar, i värsta fall får man ett annat ljud.

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/04/27 :  12:30:13  Show Profile Send Snoop a Private Message
Känns som att det inte blir silver res om det blir tull på skiten, även om den låter bra så är de ändå mycket pengar och inte säkert de funkar bra ihop med mina rc-l.

Sen behöver jag 2 par och då blir de genast ännu dyrare.

Tog hem DLS dyraste analog kabel nu i veckan och den låter över förväntan.


Dls Kablarna låg nog ungefär i samma klasssom ett par linn kablar jag ägde förut.

har inte jämfört dem vot varandra samtidigt , men tyckte att ja fick ungefär samam förbättring i ljudet jämfört med lakrits.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/04/27 12:46:11
Go to Top of Page

jonteman
Member

485 Posts

Posted - 2005/04/28 :  09:18:55  Show Profile Send jonteman a Private Message
Varför inte testa Linn´s Black Analogue Interconnect? 1100:- paret för dessa riktade kablar. Dom ser inte mycket ut för världen men levereras till nästan samtliga av deras prylar. Och Linn ligger ju i framkant vad gäller HiFi (och tyvärr också priser). Kör själv med dessa och är helnöjd. Du kan nog hitta ett par beggade till bra pris.

If a problem occurs: Ignore it. It might go away...
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/10 :  16:40:02  Show Profile Send Snoop a Private Message
Har beställt 2 par analog two som kommer till mig imorgon :)

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/05/10 :  20:35:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Analog Two? Vilken kabel det än är så ser jag fram emot ditt utlåtande om hur de passar ihop med RC-L.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/10 :  20:53:50  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag beställde 5st Naqref Dark Serpentine att använda som analogt 5.1-kablage (5st eftersom jag inte använder sub) för filmtittande. Samtidigt är lite SignalCable Silver Res Biwire + en till Silver Res analog rca för cd strax på väg Det hade varit skoj med Silver Res även som 5.1-kablage men någonstans får man ju dra gränsen. Man är inte gjord av pengar ju.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/10 :  22:01:29  Show Profile Send Snoop a Private Message
analog two är mellan klass kabeln från signal cable som de hade som reference kabel till ergo 902. så det bådar gott....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/05/10 :  22:49:36  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
analog two är mellan klass kabeln från signal cable som de hade som reference kabel till ergo 902. så det bådar gott....


Det är alltså samma kabel som Premium XLR, fast med rca-kontakter om jag inte förstått det fel

kabelskitsnackare

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000