Author |
Topic |
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2005/03/26 : 12:37:37
|
själv har jag lite promo plattor och liknande, men en skiva jag är otroligt stolt över är Yello:s baby, tror det är en fransk utgåva. den har ett gult gummifodral över skivan med en näsa, mun, öron och mustach som buktar ut från fodralet, tyvärr har jag ingen kamera så jag kan inte lägga upp någon bild, men skall försöka fixa det.
ifall ni har några obskyriteter ni vill visa upp så släng gärna upp lite bilder också
//garmen |
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
Edited by - garmen on 2005/03/26 21:36:24 |
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2005/03/26 : 12:50:10
|
Min "obskyraste" skiva måste vara min polares "soloskiva" som han spelade in innan han s band började bli lite mer seriöst... Lugn, finstämd, avskalad country är vad det handlar om. Han skulle förmodligen inte bli helt glad om jag publicerade hans namn här. Han är nämligen själv inte helt nöjd med denna skiva...
: ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2005/03/26 : 13:18:32
|
En skiva som nog är lite obskyr(även om den nog egentligen inte äs speciellt ovanlig) är Underworlds "Change the Weather". Vad är obskyrt med en Underworld -skiva undrar ni?
Jo, "orginal"-Underworld spelade inte electronica (eller trip-hop eller vad man nu vill kalla det), innan de plockade in en DJ som medlem och började använda datorer (och låg på listorna) spelade de helt vanlig 80-tals rock med country-influenser
Det skiljer alltså en hel del mellan "Change the Weather" från 88 och "Dubnobasswithmyheadman" från 93, det är omöjligt att höra att det är samma band och de tilltalar nog VÄLDIGT olika publik. Uppriktgt sagt förstår jag inte att de behöll namnet.
Det ska dock tilläggas att skivan är rätt ok. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2005/03/26 : 21:24:06
|
Ha, det har jag några stycken. Vad sägs om Symphonic slam?? någon som hört? inte . du är i gott sällskap. Eller de mer kända(??) Eloy (de har i alla fall gjort mer än en skiva). eller Ramses (den är verkligt obskyr) eller svenska SH eller mer kända Noiseworks eller PhD som fick en hit 6 år!! efter att skivan släpps.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2005/03/26 : 21:30:29
|
Janne Schaffers första platta. Obskyr? Nja. Ovanlig? Tämligen. |
No hay banda!! |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/03/26 : 21:38:32
|
Har en demo på en skiva som bara finns i ett ex. Den är dessutom kanonbra :) |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
garmen
Member
757 Posts |
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
|
Topic |