HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 var köpa ice 500 asp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/03/20 :  09:58:39  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message
jag hade tänkt bygga ett slutsteg eller två monoblock med icepower 500 asp moduler. var kan man få tag på sådana till ett vettigt pris?

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/03/20 :  10:34:11  Show Profile Send Haakan a Private Message
svårt å få tag i och dom som byggt har betalat mer för modulerna än vad monoblocken färdiga "i butik" kostar

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/03/20 :  10:47:59  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message
Ojdå, det var illa.
Är 500a lättare att få tag på? Hur skiljer sig prestandan mellan dem? Jag har börjat tycka att ice har ganska hög dreggelfaktor...
Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2005/03/20 :  15:17:57  Show Profile Send Guru a Private Message
Skillnaden mellan ASP 500 och 500A är den switchade nätdelen som ASP modulerna har. 500A verkar vara lättare att få tag på till vettigt pris.

Svårt o säga skillnaden i prestanda då det är ganska beroende på hur nätdelen till 500A ser ut, men med rätt dimensionerad nätdel till A modulerna tror jag det kan bli riktigt riktigt bra :)

Tror det ska finnas en jämförelse av modulerna i någon Dansk High Fidelity ,tyvärr kommer jag ej ihåg länken.

Mvh
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/03/20 :  15:53:23  Show Profile Send luften a Private Message
Här finns en artikel (om 1000ASP) där dom även nämner 500ASP och 500A som jämförelseobjekt.

http://www.medicom.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/user_graphics/pdfs/20040301-1000W_from_a_Sheet_of_A4.pdf

//air
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000