HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Quads nya CD spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/03/18 :  15:47:42  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Quads CD-P har blivit många entusiasters favorit vad gäller cd spelare i prisklassen kring 10-15 tusen. Förutom cd har den även erbjudit funktioner som 3 digitala ingångar och volymkontroll, och därmed ersatt behovet för försteg.

Nu kommer CD-S vilket är en CD-P utan förstegsdelen. Quad har för CD-S även gjort ett eget drivverk mm. Det trevliga i sammanhanget är att prislappen i Sverige landar på 6 900.- vilket gör den till en svårslagen utmanare i prissegmentet under 10 000.-

Kontakta oss för info och provlyssning. läs mer här! http://www.quad-hifi.co.uk/99broch.pdf

mvh, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/04/30 :  11:38:39  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Nu finns den hemma, Quads nya cd spelare CD-S, för provlyssning mm.

Investering 6 900.-


mvh, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/04/30 :  11:44:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har ni egna bilder på den??

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/04/30 :  11:53:18  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Zalve,

skall plocka fram kameran. Återkommer...


mvh, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/04/30 :  13:12:23  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
CD-S




mvh, Audio Concept, Robert



mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2005/05/06 :  17:11:46  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message
Efter att ha burit hem min nya CD-S och låtit den värma upp var det med spänning jag satte mig ned för att lyssna.

Första intrycken är av en spelare som har Quads typiska kännemärken: naturligt, öppet och icke tröttande ljud.

Tidigare har jag föredragit min Project RPM6 framför cd - och effekten CD-S har är ganska lika den som byte cd-vinyl brukar innebära: en större ljudbild som är både bredare och högre men framför allt djupare. CD-S är alltså "analogt" ljudande i mina öron.

Nästa intryck är att denna spelare - liksom min gamla favorit Rotel 1072 - är väldigt kontrollerad. Det är ordning och reda i musiken, något jag alltid gillat.

Återgivningen känns detaljerad utan att vara skarp - det är lätt att höra olika stämmor t ex men de är inte mejslade i granit - de som söker detaljrikedom före allt annat skall kanske söka på annat håll.

Hoppas att dessa intryck kan ge en fingervisning om vad denna spelare ger. Jag tycker personligen att den sätter en ny standard i klassen. Mina tidigare favoriter under 15 000 kr har varit Rotel 1072 och Primares spelare i samma prisklass - men de har ändå inte riktigt "räckt till" för att motivera ett köp - istället har jag tittat avundsjukt på Meridians, Linns och Unison Researchs spelare i klassen över. Med Quad 99CDP tyckte jag till sist att jag hittat svaret - men CD-S till ett pris mer än 3000 lägre fastän med samma ljudkvalitet är ju ett ännu större dråpslag mot konkurrensen!

Den har också löst några problem jag hade med förra spelaren: (1) Den kan spela svarta cdr (2) Den accepterar gröna ringar på cd-skivorna (3) Det går att släcka displayen helt när man spelar.

Tack för uppmärksamheten!

Stefan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000