HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pioneer A-443 Förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/03/18 :  10:11:32  Show Profile Send långhåret a Private Message
Fick denna gratis, och skall vara fullt fungerande. Något att hänga i julgran eller i containern? Har inte hittat så mycket info på nätet, mer än att den är från tidigt 90-tal och vägar 9,5kg.

Någon som har haft en sådan här i sin ägo eller mins någon annan som har?

Musik...
Vad skulle man göra utan det?

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/03/18 :  10:17:48  Show Profile Send långhåret a Private Message
Vill lägga till att jag för stunden ej har några högtalarkablar, så jag kan ej testa den.

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/03/18 :  17:50:02  Show Profile Send jaejin a Private Message
Det är en mindre pioneer modell som ger 100watt.
Skulle se det så här beroende på krav så är bra eller inte. Skulle inte tro att den ger något speciellt välljud men säkert bra att ha som extra förstärkare i sovrummet eller till att driva en passiv bas.
Det finns både mm och mc på denna (tror jag) så den kan ju användas som riaa.

De som var bra som jag minns av a-modellen var Reference a-656, a-757 a-858.

Men det är att testa som gäller. Det är ju beroende helt på vad du har innan. Lycka till
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/03/21 :  11:05:07  Show Profile Send långhåret a Private Message
Testade förstärkaren i helgen. Användes tillsammans med Cambridge D500 S.E som behövde spelas in. Kabel mellan cdp och förstärkare var medföljande.

Var väl inget direkt superljud fast efter att cd'n och förstärkaren fått lära känna varandra över helgen så hände det lite saker med ljudet . Det "S"-iga har mindskat markant och ljudet är generellt renare. Ska bli spännande att se vad som händer med ny signalkabel. Inväntar Signal / Högtalarkablar från Signalcable.com nu i veckan.

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/03/21 :  14:11:20  Show Profile Send jaejin a Private Message
Vilka kablar inväntar du?

Att byta strömkabel till förstärkaren är underskattat. trodde inte mycket själv på det men tillräckligt för att testa om det gjorde skillnad och det gjorde det. idag har jag bland annat nätkablar ifrån signalcable.

Långhåret:
Men vill du ej lägga så mycket pengar kan du köpa enkla kabalar ifrån claes ohlson. fick tips på material av en kille här på forumet som jag själv spelar på min sovrumsstereo.pm:a ifall du är intresserad av modellbetckningar.
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/03/21 :  16:17:08  Show Profile Send långhåret a Private Message
Jaejin:

Jo jag kanske köper något billigare senare när jag uppgraderat stärkare och cd-spelare. Tänkte att denna kombo får bli min sovrumsförstärkare. Använder mig av Philips890 jumbolurar.

Inväntar 4feet *Signal Cable Analog Two* med bulletplugs.
samt 10feet *Ultra (Double Run) Single-wire* terminerad med spadar och bananer.

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/03/22 :  10:02:49  Show Profile Send jaejin a Private Message
Kostnaden för nätkablaget kostar.180kr för 2st 2,5 meter långa nätablar + 40 för 2 nätbrunnar. Så vet du lite vad det är för pengar.
Behöver inte ens löda utan det är skruvkontakter.

Återkom gärna med lyssningsintryck. de behöver tt antal timmar att spelas in så sätt gärna på stereo på repeat ett tag.

ha´d gott
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000