HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 tripath, icepower i vilken prisklass spelar dom?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mono
Member

53 Posts

Posted - 2005/03/17 :  22:18:27  Show Profile Send mono a Private Message
I vilken prisklass mäter sig ett icepower bygge alt. tripath bygge mot ett märkes slutsteg? ungefär hur mkt mer slutseg får man för pengarna

Mvh mono

Ät gul snö, det kan vara öl

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/03/17 :  22:20:22  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Heh, frågade precis det i den andra tråden
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/03/19 :  09:33:47  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hej.

Ett svar på den frågan är inte helt lätt då alla verkar låta olika mycket beroende på nätdelen.

Min Tjidtjak spelar bättre än allt annat jag har lyssnat på!
Nu har jag i.o.f.s. aldrig lyssnat på något dyrare än 30 - 40 tusen kronors klassen men ändå. Förutom på mässor då det mesta låter skit iallafall...

Tjidtjak'en har en konventionell nätdel på 1000VA samt hyffsat stor kondensatorbank. Så den väger in på nätta 23 - 24 Kg vilket är ganska mycket för ett digitalt slutsteg. (tror jag)

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2005/03/19 :  13:59:50  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Tripath från 39$ (färdigbyggd!)
http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_e.html
Dimitri
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/19 :  14:38:02  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
zed51, frågan var nog vad de kan mäta sig mot.
Eller förstod jag det fel?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mono
Member

53 Posts

Posted - 2005/03/19 :  18:53:49  Show Profile Send mono a Private Message
Nej helt korrekt frågan är vad de kan mäta sig mot. MangaX är det en speciell modell på bygget eller eget namn? finns där ritningar som man kan bygga efter?

Ät gul snö, det kan vara öl
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2005/03/19 :  19:35:27  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Mono,Vemsom:
Det sägs i recensionen på flera ställen:
quote:
Believe me, being the owner of that amp (given to my friend on permanent loan) this head to head comparison wss deeply saddening. I didn't expect such a sad result. The beloved Sonus Faber of my early years trashed by a plastic toy. And don't think the Quid is too old to be good. It still outperforms a Puccini SE Remote amplifier of these days. I still can't believe what I've heard.

Nästa förstärkare i prisskalan, som de har skrivit om, är 10 ggr dyrare i prisskalan skulle jag tro.
Jag har inte lyssnat på denna lilla tingest, men ska så fort ja får en möjlighet, eller köper förstås.
Dimitri

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/19 :  19:42:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
10ggr dyrare på 39$ blir inte mycket, 2660kr med dagens penningskurs.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2005/03/19 :  19:48:29  Show Profile Send haffe a Private Message
http://www.tnt-audio.com/ampli/puccini-se_e.html
Jag antar att det är den de pratar om.

Rolig liten förstärkare den där T-Amp, nu gäller det bara att hitta ett par passande horn med känslighet ~93dB/W.

Edited by - haffe on 2005/03/19 19:52:45
Go to Top of Page

nusse
Member

345 Posts

Posted - 2005/03/19 :  19:53:56  Show Profile Send nusse a Private Message
Nu glider jag ifrån ämnet men... Vet någon var Sonic Impact T-Amp 5066 kan köpas i Sverige alt. beställas? Den kostar tom så lite som $19.45 i USA
http://www.ecost.com/ecost/ecsplash/shop/detail.asp?dpno=494795
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/03/19 :  20:18:24  Show Profile Send time a Private Message
Verkar inte finnas för 19.99 just nu utan bara från SI själva. Det var precis det jag letade efter i en gammal tråd, låg effekt tll mina Edgar ! Två är beställda, $87 inkl. frakt kul att prova tillsammans med Playstation...

Lämnat forumet
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/19 :  20:33:38  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tror dock inte frågan är vad ett bygge kostar minst utan vad ett seriöst bygge man gör skulle kostat om man köpt det från en tillverkare av rang men av samma kvalitet.

jag är också nyfiken, där av mitt intresse för att få ett korrekt svar.

// Min "läggning"
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/03/19 :  20:53:45  Show Profile Send time a Private Message
Behöver man inte mer effekt än så fick man ett bra svar i länken till TNT, hur korrekt det nu är

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2005/03/19 :  21:18:37  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Vemsom:
quote:
Tror dock inte frågan är vad ett bygge kostar minst utan vad ett seriöst bygge man gör skulle kostat om man köpt det från en tillverkare av rang men av samma kvalitet. jag är också nyfiken, där av mitt intresse för att få ett korrekt svar.

Jag har inte patent på att lämna "korrekta" svar. Det är upp till dig vad du gör av denna info.
Tripath var som hetast aktuellt på Audioasylum för 5 år sedan. Det är väl inget som hindrar dig att förvärva ett antal Tripath IC och åstadkomma ett "seriöst" bygge. All information finns "out there".
Länken jag hänvisade till kan fungera som en aptitretare, kanske inte för dig men för mig är den det definitivt.
Tuus
Dimitri

Edited by - Dimitri on 2005/03/19 21:20:33
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000