HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Letar TJOCK filt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/03/15 :  20:00:01  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Jag som rubriken säger så letar jag efter riktigt tjock filt. Jag har sett förut att någon länkade till någon bildelskedja men jag hittar det inte.

Är det någon som har något bra tips på var man kan hitta riktigt tjock filt?

Euroline - T-Amp - DIY

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2005/03/15 :  22:35:25  Show Profile Send Nicks a Private Message
Försvarets filtar var rätt tjocka vill jag minnas. Kolla ÖB.

Nicks

Hihi. :)
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/15 :  22:38:08  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
vad skall du ha den till? får man fråga? DIY-sticka själv ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/03/16 :  00:04:27  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Nej man skulle ju kunna tro att jag skulle sy kläder eller något men det är faktiskt tänkt att sitta på högtalarbafflar.

Tack för tipset nicks!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Keld
Member

215 Posts

Posted - 2005/03/16 :  00:55:16  Show Profile  Visit Keld's Homepage Send Keld a Private Message
Prova hos en matthandlare o fråga efter underlagsmatta,tror jag det heter, det är en filtmatta ungefär en centimeter tjock, som läggs under heltäckningsmattor. jag letade länge i allsköns affärer innnan jag hittade rätt.

DIY is in my DNA
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2005/03/16 :  02:32:47  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Kolla med hästsportsaffärer, där har de rätta grejorna.
Och det tipset är helt seriöst.

Min mormor hade rätt tjocka filtar kommer jag ihåg.
Åtminstone när hon snurrade in mig i minusgraderna.

Nåja, i Kiruna på sent -60 tal i alla fall.


www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2005/03/16 :  14:26:39  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Här har du en tjock filtmatta, har själv detta på mina bafflar (3 lager) med gott resultat.
Tycker du att de är fula kan man ju alltid ha ett täcktyg över mattan...:-)

http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?category1=915%20&cart_id=

2 kvm 119:- plus frakt
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2005/03/16 :  14:27:37  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Direktlänk till ovanstående:

http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=535012%20&cart_id=
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/03/16 :  15:50:49  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
PetterPersson, hur tjock är den?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Ionizer
Member

304 Posts

Posted - 2005/03/16 :  19:31:12  Show Profile Send Ionizer a Private Message
Den sortens filt finns hos vilken biltillbehörskedja som helst, mekonomen, biltema osv. Här i Luleå har dom det på OK också..

Gräset är alltid grönare på den grönare sidan...
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2005/03/17 :  15:53:06  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Filten är 8 mm tjock och gjors i något som jag skulle likna vis gamla garnrester som blivit ihoptovade. Filten är dock lättarbetad och det blir fina kanter då man klipper:-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000