HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra Hifi-butiker i centrala London?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/13 :  13:34:19  Show Profile Send matte76 a Private Message
Någon som känner till vilka bra hifi-butiker som finns i centrala London och vilka adresser de har? Nämn gärna också vilka märken de har...Jag ska dit på torsdag, stannar till söndag så det blir nog ett par besök i butiker om det finns några hyfsat centralt...kommer bo på hotell vid Piccadilly circus...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/13 13:34:50

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/03/13 :  15:14:41  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Standard 1A-svaret på din fråga, matte76 är: Ta dig till Tottenhem Court Road. Gatan vimlar av elektronik-butiker däribland många med HiFi. Du kan finna både kända och okända märken, men butikerna är ofta lite röriga. Kvantitet framför kvalietet får man en känsla av, även om det mesta gåra att finna. Gatan ligger centralt och är lätt att planera in i ett Londonbesök. Lämplig tunnelbanestation är Totenham Court Road vid Oxford Streeti gatans södra ände. Den trafikeras av Central- och Notherns Line.

Besök i "bättre" HiFi-butiker har jag tyvärr aldrig tagit mig tid till att göra när jag varit i London. Kan därför inte ge något svar på den delan av din fråga.

En idé är att söka på nätet med lämpliga sökord för att finna besöksvärda butiker med rätt märken innan du far.

mvh/ Jörgen G


Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2005/03/13 15:17:04
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/13 :  15:33:33  Show Profile Send mayro a Private Message
Jag skulle sända ett mail till hifipress i england o fråga. Dom lär om några ha lite koll troligen på olika butiker i london.. Som våra tidningar har kolle här...
Fråga så får du nog uppslag...

Ha kul där.. Och glöm inte ta med kameran....vi vill se bilder sen....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2005/03/13 :  15:47:39  Show Profile Send MikaF a Private Message
Hej!
Jag skulle absolut undvika Tottenham Courtroad. Massor med mestadels billighetselektronik.... Kanske finns någon bra där????
Men jag skulle inte orka leta bland all dynga!

Här är tips på tre affärer som borde vara intressanta.
Det är förstås några tunnelbanestopp till dessa men inte alltför långt. Chelsea ligger rätt nära City t.e.x. Ca 15-20 min med tricken.

MVH/M

Graham´s HiFi
Address:
Canonbury Yard
190a New North Road
London, N1 7BS, UK
Contact Details:
Tel 020 7226 5500
Fax + 44 (0)20 7359 7620
Email web@grahams.co.uk
www.grahams.co.uk

The full postal address of the Chelsea store is:-

Sevenoaks Sound & Vision, Chelsea
403 King's Road
Chelsea
LONDON SW10 0LR
http://www.sevenoakshifi.co.uk
Telephone: +44 (020) 7352 9466
Facsimile: +44 (020) 7823 3127

e-mail: chelsea@sevenoakssoundandvision.co.uk



Oranges and Lemons
http://www.oandlhifi.co.uk/index.shtml

Driver Top HiFi

Edited by - MikaF on 2005/03/14 09:40:46
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2005/03/13 :  15:53:50  Show Profile Send daja a Private Message
Enligt mig finns det bara en bra hifi-butik på Tottenham Court Road och det är HIFI-experience (tror jag den heter iaf). Dom har en grön skylt iaf och ligger en trappa ner på höger sida (med Oxford street i ryggen). B & W, Classe, Wadia m.m plus alla obligatoriska britiska märken så som Cyrus och Naim. KJ West One på New Cavendish st kan vara värt ett besök. Ligger norr om Oxford Circus. Lite dryga där bara men dom har fina märken. http://www.kjwestone.com/

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2005/03/14 :  09:14:53  Show Profile Send mats31 a Private Message
Instämmer med daja.
Gick hela Tottenham Court Road för 2 veckor sedan och blev besviken. Hittade bara en vettig butik, och det var nog just HiFi Experience (på höger sida när man kommer från Oxford St).
Mycket B&W, Classe och lite Rotel, Arcam. En Wadia 301 spelade på B&W 802'or i entren.
I övrigt inga spännande affärer.

/M
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/14 :  10:36:44  Show Profile Send matte76 a Private Message
Finns inga bra hifi-butiker bortsett från Tottenham court road? hyfsat centralt?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2005/03/14 :  10:49:52  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Denna kanske kan vara nått....
http://www.walrus.co.uk/main/main.htm

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000