HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dagens lättviktare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/06/28 :  09:56:05  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Fru och barn är på 4 dagars semester (SM för Islandshästar) och gissa om man hinner lyssna mera!....

Just nu är anläggningen uppkopplad med de två monoblocken till Neptunusarnas basdelar och ett S150 stereoslutsteg driver topparna. Nordost Valhalla till topparna och Transparent Ultra till basarna, allt är balanserat och med hjälp av en grenkontakt som Kalle på Consulterna lödde ihop med lite transparentlina så funkar det hela bra.

Fast det börjar likna månbas Alfa med alla blå lampor som lyser.....

Behöver jag nämna att det blir ganska bra kontroll på dynamiken

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/28 :  10:00:30  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:


Fast det börjar likna månbas Alfa med alla blå lampor som lyser.....




Vänta bara Sladd tills du kopplar upp Synergistic Research högtalar och signakablar i systemet, då kan vi snacka om Star Trek, kobolt blå dioder i ändarna på både högtalar och signalkabalrna...

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/06/28 :  10:23:31  Show Profile Send n/a a Private Message
Med tanke på att min vinyl heter SpaceDeck och att loggan är en saturnus liknade sak, tycker man det borde blinka som bara den.. Men ack.. Måste t.o.m snurra igång tallriken för hand... Ingen on/off knapp här inte. Men det låter bra...



//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!
http://hem.passagen.se/magrutor/Monkey
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2002/06/28 :  10:32:33  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
[/quote]
Vänta bara Sladd tills du kopplar upp Synergistic Research högtalar och signakablar i systemet, då kan vi snacka om Star Trek, kobolt blå dioder i ändarna på både högtalar och signalkabalrna...
[/quote]

Helt korrekt! Har lige modtaget 4 store boxar fra RuBe i Norge. Højttaler og signalkabler med blå lysdioder, der passer fint til såvel Startrek som AI och Matrix..(eller Stravinsky!).... Och så lyder de ochså bra - specielt højttalerkablerne (Phase 2 Signature Ten).

Spørgsmålen er nu om det skal være blå dioder eller blå kabler? (Renaissance Audio).

Mvh.

Jan Nielsen
Editor HIGHfidelit
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/06/28 :  10:42:26  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jag hörde underverken hos Pjotre(vet inte vilken modellbeteckning), man kan bara instämma i att det lät synnerligen bra. Fast lysdioder?........... *************
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/28 :  10:48:16  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:

Jag hörde underverken hos Pjotre(vet inte vilken modellbeteckning), man kan bara instämma i att det lät synnerligen bra. Fast lysdioder?........... *************



Det var riktiga dyrgripar du lyssnade på, Absolute Reference högtalarkabel och Designers Ref.Squared ballanserad signalkabel aktivt skärmat via ett Master Control Center.

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/28 :  12:23:29  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan!

Härligt att få lite tid till det lilla "sido intresset"!

Har du testat byta Valhalla och Transparent så de driver omvänt "diskant -> bas"?



Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/06/28 :  12:34:45  Show Profile Send n/a a Private Message


Eeehhhhhh................

( tystnad)...............

( tystnad)...............

Hrrmmgghhh..,-Har ni hört att GulaSidorna finns på internet???






Mvh A
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/06/28 :  12:39:43  Show Profile Send matson a Private Message
Yipieee!!
A är tillbaks!




Nordost har jag alltid gillat(ljudmässigt och konstruktionsmässigt)!
Heja Red Dawn!

Mvh/Mats
'Son, Never try because trying is the first step to failure.' -Homer Simpson
(matson = JagÄrJoeLabero)
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/06/28 :  14:44:15  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jodå Pjotre & Co, jag har provat kors och tvärs och är väl ganska säker på hur dessa prytlar "låter".

En Valhalla kunde någon få skänka mig precis när som helst.....

Det kommer en separat kabelutvärdering inom kort, skall skriva klart del 3 först, nu är det klart.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000