HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Diverse IXOS-kablage
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/11 :  10:56:05  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag håller på att rensa bort lite överblivna kablar som har legat och tagit plats ett bra tag nu.

DIGITAL COAXIAL - Den första kabeln är en IXOS 105 som är en DIGITAL COAXIAL kabel om 75 OHM och har en längt på 1 METER. Kabeln är terminerad med WBT Midline låsbara RCA-kontakter. Nypriset på den här kabeln är 500 kr och jag tänkte släppa den för 250 kr plus eventuell frakt.



“Technically the 105 gets of to a good start with a fairly even frequency response and a high resonant frequency that lies on the periphery of the digital S/PDIF spectrum. It has an extended but soft-edged treble that's mercifully free of gritty and fatiguing colorations. At this price it’s a great result with masses of engineering for the money. Strongly recommended.” - Best Buy i Hifi Choice



SUBWOOFER - Nästa kabel är en IXOS 102 MASTER CONNECT som är en analog signalkabel om 6 METER som har 1xRCA i ena änden och 2xRCA i den andra änden. Kabeln är terminerad med IXOS RCA-kontakter. Kabeln är avsedd för signalöverföring från receiver/preamp/processor med subwoofer-utgång till kopplas till subwoofer med 2xRCA lågnivåingång. Nypriset på den här kabeln är 2000 kr och jag släpper den för 1000 kr + frakt.

“A beautifully sweet sound is the reward for hooking up this green wire, making it excellent for keeping savage rock tracks in check. Music flows smoothly and it has a big three dimensional sound.” - 5 Stars, What Hifi

VIDEOKABEL - Sedan finns även en videokabel som det tar emot att släppa men jag hade inget val eftersom ombyggnationerna medförde att kabeln inte når ända fram till min projektor. Kabeln är en IXOS 110CL som också den är en 75 OHM kanel och är av vad IXOS kallar typen SIX CORE, alltså den har SEX LEDARE. Fördelen med en kabel med sex ledare är just vid användandet av projektor där man oftast endast vill dra en kabelväg. Som bekant nyttjar KOMPONENT 3 ledare, S-VIDEO 2 ledare och KOMPOSIT 1 ledare. Denna kabel tillåter valfri konfiguration t.ex.

- 2 x KOMPONENT (3+3 ledare)
- 1 x KOMPONENT (3 ledare) + S-VIDEO (2 ledare) + KOMPOSIT (1 ledare)
- 1 x RGBHV (5 ledare) för överföring av signal till CRT-projektor (1 ledare över)



Kabeln kan levereras inklusive VGA-kontakt (DSUB/HD15, för den som vill koppla från t.ex. scaler) och IXOS 5xRCA utan extra kostnad. Kontakta mig för mer information om kabeln. Nypriset för kabeln är 2000 kr, jag släpper den för 1000 kr plus frakt.



Kabeln har använts mellan scaler (VGA) och CRT-projektor (RGBHV), därav VGA-kontakt samt ev. medföljande 4xRCA.

Kan även tänkte mig att stycka videokabeln till ex, 2x5 meter men då blir priset högre; 600 kr per 5-meter och utan kontakter.

BNC ADAPTERS - Jag har även 5 st IXOS 225 RCA-till-BNC-adapters 75 Ohm liggandes.



Frakt tillkommer på alla priser.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/03/12 07:51:16

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/11 :  17:59:30  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Subwoofer-kabeln var mycket riktigt en IXOS 102-kabel, och jag skrev fel på videokabeln, ska vara 110CL inte 110AV.








Glömde visst torka av lite av gipsdammet som ligger på den sista kabeln. SOm ni ser är den oterminerad i ena änden eftersom jag var tvungen att ta lös RCA-kontakterna då kabeln tidigare var dragen i ett 20mm VP-rör inne i taket till projektorn.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000