Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/03/08 : 19:44:54
|
Hejsan Nu är jag lite trött på dålig bild så gott som dagligen och kraftig pixelering så fort det regnar eller snöar kraftigt Att kanalerna ta's ner digitalt via satelit för att sedan analogiseras hjälper ju inte
Så kan det vara när man bor i lägenhet som har EKTV Engelholms Kabel TV
Vad vill jag då ha ??????
Bra bild och ljud....DIGITALT !!!, särskillt som jag ramlat på en gammal Pioneer VSX 808 + att jag vill utnytttja HELA bildrutan
Helst utan parabol, men förmodar att det blir svårt eftersom "vårt hus är ett EKTV hus" Har iofs en wok liggandes i källaren.
Jag har listat ut att de huvudsakliga aktörerna är; VIASAT. CANALDIGITAL. BOXER. COMHEM. (Går Ej, inte ett comhemhus.)
Håller på att tröska mig igenom djungeln av avtal och kanal alternativ för tillfället
Tänkte NI kunde dela med Er av erfarenheter om Digital Kabel TV i Sverige
Väntar med Spänning M
Ps, Har redan provat den digital boxen för det fria marksända kanalerna som säljs av Clas Ohlsson, fick ingen bra mottagning |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2005/03/08 19:48:25 |
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
AKA
Trancelover
616 Posts |
Posted - 2005/03/08 : 23:10:36
|
Har Canal Digital och Boxer hemma. Bilden från Canal Digital är bättre än den från Boxer. Markkanalerna sänds inte med lika stor bandbredd som satellitkanalerna. |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/03/08 : 23:15:50
|
HAr box och abb från både Viasat och Canal Digital (via sattelit, då kåken inte är ansluten) och det är som du säger, snöar eller regnar det så blir bilden pixlig m.m. Deet jag dock märkt är att Viasat är mer tålig mot detta, så man behöver inte springa ut och torka av parabol huvudet lika ofta. väldigt störande att man måste göra det om man vill ha bra bild dock. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Unkan
Member
119 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 01:11:43
|
I föräldrahememt finns Canal Digital via parabol. Bilden är väl inget att klaga på men mottagaren är under all kritik. Buggar hela tiden och när det fungerar så känns menysystemet amatörmässigt och tungjobbat. |
//Mvh. Daniel |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 14:23:46
|
Hmmmmm alla äpplen har visst maskar
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
AKA
Trancelover
616 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 17:17:25
|
Det är ju inte CD:s fel Unkan. |
|
|
Unkan
Member
119 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 17:41:50
|
Kanske lät lite väl negativ men bra var det då inte... AKA: Hur menar du? Det var ju deras decoder (Stod bara Canal Digital på den, vet inte vem som tillverkat den ursprungligen). De erbjuder kasnke bättre decodrar nu? |
//Mvh. Daniel |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 18:05:40
|
Unkan: Du kan ju köpa vilken decoder som helst bara den stöder Canal Digitals kodningssystem vilken den antingen gör direkt eller genom en sk CA-modul. Däremot blir förmodligen billigare att använda Canal Digitals "bundlade" decoder.
I övrigt borde Boxer vara mest tåligt mot regn, snö och allmänt rusk om det är störningar pga dessa väderfenomen man vill slippa. Däremot så ska det vara bättre bild på satellit när det fungerar som det ska vad jag har förstått, kan inte uttala mig eftersom jag inte jämfört... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Unkan
Member
119 Posts |
Posted - 2005/03/09 : 18:24:37
|
Jovisst, det är jag med på. Tycker dock att den som följde med skulle fungera nått sånär ordentligt. Mjukvaruuppdateringarna som hämtats hem har gjort det marginellt bättre. Det kanske finns någon som köpt nått paket från dem nyligen som vet om problemen kvarstår? |
//Mvh. Daniel |
|
|
|
Topic |
|