HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppgradera eller låta bli? (cd-spelare)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2005/03/08 :  16:59:17  Show Profile Send FCX a Private Message
Hej forumfolket!

Sitter lite och funderar på att byta min cd-spelare. Men inte för att jag är missnöjd med den jag har utan mer av kosmetiska själ! Min cd-spelare, en pioneer pd-s06 är i guld och min förstärkare primare a20 mkII är i svart. Detta är inte så snyggt ihop (förstärkaren står ovan på cd-spelaren). Eftersom jag är student och inte har råd med en primare cd21 vilket hade varit optimalt, så funderar jag på vilka alternativ som finns att välja på? Jag vill ju absolut inte gå "ner" i ljudkvalite. Så frågan är, finns det något bra alternativ till cd-spelare i svart utförande? Men nu kommer det kniviga! Jag vill inte spendera mer än 500kr+det jag får för min pd-s06! så vart hamnar man då? Runt 3000kr kanske?

Har tittat lite på följande spelare:
Marantz 5400 ose (ny) ca2800kr
Rotel cd 02 (beggad) ??kr
Arcam Diva cd73t (beggad) ??kr <-- kanske lite dyr 6500kr ny
Cambridge Azur 640c (ny) 3500kr

Så sprid er kunskap till mig jag vill ha råd i hur jag ska göra. Tippsa hemskt gärna om andra modeller, enda kravet är att den ska gå att köpa i svart och ej överstiga 3000kr(nåja, en hundring hit eller dit kan väl accepteras). Så, ska jag behålla min nuvarande cd-spelare o vänta tills jag har råd med en primare cd21 eller ska jag "mellan" uppgradera?

Mina högtalare är ett par Swansystem Diva 4.1 (mitt system finns på bild i min presentation. Dock ser det inte alls ut så längre i min lägenhet!)

Tack på förhand!
Fredrik