HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Önskar tips- trevliga rör till Vincent SA-T1/T100
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2005/03/07 :  11:19:58  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Jag skulle gärna peta in lite "roligare" rör i både försteget SA-T1 och slutstegen SP-T100. Mitt mål skulle då vara att om möjligt tillföra ett fylligare, spänstigare och varmare mellanregister utan att tappa upplösning! Jag antar att jag har mest att vinna på bättre rör i försteget?

Följande rör sitter i försteget: två st 12AX7 och ett 12AU7.
I Monoblocken sitter 6n6 och 6DJ8? (enl HiFiMusik) i manualen står det även 6Z4.

Tacksam för era kunniga tips om utbytesrör (gärna NOS), ungefärliga priser och var man kan hitta dem?

Mvh Sebastian

Edit: rubrik och särskrivning...

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Edited by - SebastianG on 2005/03/07 18:30:21

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/07 :  18:46:38  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
PM:a eller kolla upp forumets "Rydberg". Han verkar ha hur mycket rör som helst. Moderator "Bernt" har också mängder av rör och kunskap.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2005/03/07 :  18:52:32  Show Profile Send SebastianG a Private Message
-Jo, jag får väl göra det snart! Tänkte att de skulle höra av sig frivilligt... Kan ju vara av intresse även för andra med denna stärkare!

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000