HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Var hitta ICE-moduler? Lite hjälp, tack... FIXAT!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/06 :  16:55:57  Show Profile Send xdakob a Private Message
Hjälp sökes...

Hur får man tag på ice power modulerna eg? Vet nån om det finns kvar på den danska sajten? Har mailat dit men ej fått svar... Är dom det enda företaget som säljer?? Annars kanske det finns någon på forumet som har ett par över. Satte ut en annons på köpes men det är kanske inte så många som läser där... Det verkar ju himla roligt att bygga sig ett slutsteg så om ni kan hjälpa mig att få tag i ett par så blir jag glad!!

Tack på förhand

Daniel

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus

Edited by - xdakob on 2005/03/09 18:58:56

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/03/06 :  21:16:51  Show Profile Send Guru a Private Message
Kass topic...

Men iallafall så dyker det upp moduler till försäljning lite då och då, håll koll på säljes avdelningarna.

Kikade som hastigast runt lite och fann dessa moduler.
www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=24904

Mvh
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/06 :  21:55:35  Show Profile Send xdakob a Private Message
Ledsen om det var en så dålig topic. Det är bara det att det har gått så mycket myt i det här med ice, jag som inte har kontakter eller är med i diy-gänget kände att jag behövde fråga... Man läser så mycket positivt och sen så vet man inte hur eller var man ska få tag i det. Tack för responsen iaf, har sett annonsen på hifimag. Ska försöka ställa bättre frågor/göra bättre topics i framtiden!

/
D

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/06 :  21:56:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Förtydligade topicen lite.

Det stod inte vad det handlar om. Din fråga är inget fel med!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/03/06 :  22:51:23  Show Profile Send Guru a Private Message
Inget fel på frågan, bara titeln på den som va lite otydlig :)

Lycka till med letandet :)

Mvh
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/06 :  23:21:50  Show Profile Send xdakob a Private Message
Tack Bernt!

Sorry, Guru missuppfattade dig lite. Hela grejen känns så hemlig bara...

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:25:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
"den Danska sajten" är det Acoustic-Reality ??

Dom har varit på 2 mässor i ganska tät följd så dom svarar nog i vecka.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:28:26  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Acoustic Reality säljer väll inte moduler?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:30:07  Show Profile Send xdakob a Private Message
Inser att jag är väldigt otydlig. Sorry!

Det är http://www.cadaudio.dk som jag menar...

D

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:31:15  Show Profile Send xdakob a Private Message
AR säljer väl färdiga slutsteg!?

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:31:43  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Vilka moduler är du ute efter?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:34:41  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jess. AR säljer färdiga.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:35:33  Show Profile Send xdakob a Private Message
Helst 500:a men 250 går fint det med. Asp:n är väl svår att pfå tag på så jag har riktat in mig på de utan inbyggd strömförsörjning...

Daniel

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:38:28  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tycker du skall sätta ut en Köpes-annons.
Det ger säkert svar :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/07 :  00:41:33  Show Profile Send xdakob a Private Message
Har gjort det, hoppas på lite alternativ...

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2005/03/09 :  16:52:01  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message
Om du inte hittar några ICE-moduler kanske ZAPpulse duger...

http://www.lcaudio.dk/

Fast jag skulle oxo vilja få tag på ett par ASP-moduler... 2st 500ASP samt 4st 250A skulle ju göra ett rätt fint 6 kanals steg

____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/09 :  18:28:15  Show Profile Send xdakob a Private Message
Tackar för hjälpen. Zappulse är säkert ett alternativ, men jag ha fått tag i två "vanliga" (modellen utan switchad nätdel) 500 W Icepower moduler så nu är jag glad. Nu gäller det bara att spara pengar till trafo, kondingar, lådan och resten av grejorna. Svårt att vara student, leva på CSN och tycka om hifi...

Det är väl därför det finns DIY antar jag. Kommer säkert ställa en massa frågor till er som byggt förut och sitter inne med kunskap. Projektet lär som sagt ta ett tag men jag har nog grunnat ut designen iaf...

Den som lever får se! Postar självklar mitt projekt här på forumet. Tack än en gång för hjälpen....


Daniel

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/09 :  18:37:25  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Det gör jag med. Utan lån :D
Det går om man vill och bygger själv.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/03/09 :  18:49:49  Show Profile  Visit peranders's Homepage
http://hypex.nl har bra moduler (enligt andra) och är betydligt billigare samt att de har webhandel!

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/03/09 :  18:56:33  Show Profile Send xdakob a Private Message
Måste vara tungt utan lån, jag jobbar extra ibland för att få råd med sådana här saker. Det blir inte många kronor över på lån och bidrag efter hyra, mat och andra livsnödvändiga saker. Tandläkaren tog 600 spänn imorse, det var väl två fina trafos ungefär...

Å andra sidan är det ganska så kul att försöka leta upp välljud för så små pengar som möjligt. Mitt nuvarande system kostade ungefär 10000 totalt. Skulle tro att det landat på 30-35000 nytt då det begav sig... Det gäller att gallra begagnatmarknaden och bygga själv...

Blev lite OT menmen

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2005/03/10 :  13:29:52  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message
Någon som sett några priser på ASP-varianterna av ICE-modulerna?

____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/03/10 :  14:09:49  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Troligtvis rejält dyra eftersom bara lösa ICE-moduler är det. Hypex verkar väldigt prisvärt.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2005/03/10 :  15:04:12  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message
Eftersom ICE A-moduler kostar ungefär som LC Audios ZAPpulse-moduler så hoppades jag att de inte skulle vara så fruktansvärt dyra... Om inte annat så är de ju grymt smidiga med funktionen att man kan koppla 2 st A-moduler till dom. :)


____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/03/10 :  18:06:00  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
tack för hypextipset, peranders. 1495,- för en 120W klass D-förstärkare, med lågpass- och subsonicfilter, monterad och klar på en plåt, med kontakter, strömbrytare och filterpotar, är nog svårslaget. Hifikit har den, det är därifrån priset kommer. Möjligen är den billigare på andra ställen, har inte kollat. Tack, som sagt!

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2005/03/10 :  20:23:23  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message
men är inte Hypex mer till för subbasar?

____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/03/10 :  21:21:40  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Hypex har fullregistermoduler också. Kolla hemsidan.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000