Author |
Topic |
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/03/05 : 18:37:55
|
Hal: hur svårt tror du det blir? haha jag kan svara nu om du vill? :) |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/03/05 : 18:40:58
|
quote: Hal: hur svårt tror du det blir?
Jag tror vemsomhelst kan vinna |
Veckans skiva, här ! |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/03/05 : 19:12:13
|
Nej, tyvärr . Måndagar och torsdagar är dom dagar jag kör trådar. Men du är välkommen de andra dagarna, det kommer många chanser . |
Veckans skiva, här ! |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/03/05 : 22:46:33
|
quote: Men jag som var så sugen på den där skivan :) När börjar det?
På måndag är det en pinne i potten. Först till fem vinner. Börjar vid 21-tiden fram till 24.00 då sista ledtråden kommer. På fredag har du chans om du är otålig att vinna en skiva på direkten. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/03/05 : 23:37:48
|
Fredagsspecialen var uppbyggd av 3 olika tänkbara ledtrådar. En svår - Där det engelska ordet betyder nåt annat på svenska. (Hal hade "is" tidigare i veckan) En klurig - Där det det engelska ordet låter som ett svenskt ord. En lätt - Där ordet kan användas som det står.
Den finns det ytterligare en typ. Där ord skall översättas. Mest vanligt ENG>SWE
Efter denna utläggning som kommer alla trådar ryka snabbt... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 00:52:06
|
Hal. men jag kommer inte minnas det tills på fredag :) jag var juh sugen på den där skivan. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 08:52:45
|
Då får du vara reda nästa gång det blir en specialtråd... När det blir, vet bara jag =) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 13:32:14
|
hmm, skulle även kunna vara ryssland eller Rachmaninov
Katarina and the waves - Walking on sunshine Filmen om pianisten som spelade Rachmaninov. kommer inte på vad han hette?
Back Door - Yes Sir, I can boogie Back in the U.S.S.R
Jessica Simpson - His eye is on the sparrow Sparven från Minsk.
Nästa fredag då jävlar |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 14:04:47
|
Nothing, Det kan vara många olika saker, det är därför trådskaparna försöker tala om vad som är rätt och fel. Jag eftersträvar att försöka hitta ledtrådar som INTE leder mot andra ämnen,, nåt som ofta misslyckas...
|
|
|
Topic |
|