HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Bladelius Beowulf fääääärdiga
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/03/04 :  16:45:12  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Beowulf monaural amplifier by Bladelius



The Beowulf monaural amplifier is a milestone in amplifier design. The combination of bi-polar and MOSFET power devices in one chassie have never been realised before and creates great advantages in music reproduction and control of bi-wired or bi-amplified speaker systems.

Basically the Beowulf is two power amplifiers in one chassie. One amplifier section, based on bipolar power devices, is optimized to handle low frequency information, while the other amplifier section, based on MOSFET power devices, is optimized to handle high frequency information. Normally this is undoable, but thanks to a very careful matching of power devices in time domain, timbre and tonal balance, the Beowulf handles the changeover from the low frequency amplifier section to the high frequency section without any audible disadvantages.

Every power amplifier section is capable of delivering 450W in 8 Ohms, 900W in 4 Ohm and 1800W in 2 Ohm continuously. This immense strength is realised thanks to the huge switch mode power supply capable of supplying the amplifier sections with more than 10kVA of power. Beowulf is a very versatile design that offers the possibility to either use the amplifier in a bi-wired speaker configuration or with an external crossover for bi-amplified speaker configuration.

Bladelius Design Group was established in 1994 and is located in Alingsås, Sweden. The company was founded by Mike Bladelius, formerly chief engineer at Threshold during 1990-1994 and consulting chief engineer at Classé Audio during 1994-1995. The company has two divisions, one manufacturing and one consulting. As a consulting company Bladelius Design Group have designed products for several hifi companies, one of the latest assignments are for Primare Systems.

Since 1995 Bladelius Design Group has produced products under its own labels, Advantage, S.A.T* and Bladelius.

Technical information:
Power: Total of 900W in 8 ? (450w + 450W) doubling down to under 1 ?.
Power supply: 10kVA custom made switch mode power supply.
Inputs: 2 RCA inputs for unbalanced configuration and 2 XLR inputs for balanced configuration.
Outputs: 4 sets of WBT Safety Line speaker terminals (2 sets for hi frequency reproduction, 2 sets for low frequency reproduction).
Dimensions: (dxwxh) 59x27x53 (cm)
Weight: 55 kg net each.

Pris 270 000:-/par

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2005/03/04 16:48:26

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/03/04 :  17:15:31  Show Profile Send christopher a Private Message
Man får ta och gratulera till dessa nya "små" slusteg.

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/03/04 :  19:50:29  Show Profile Send garmen a Private Message
nu vet jag vad jag skall önska mig tills nästa jul, kanske dax att börja spara lite också :D

//Garmen

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/03/04 :  21:24:17  Show Profile Send JonasV a Private Message
DENN Tror Jag På

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2005/03/07 :  13:33:55  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message


Undrar hur dom passar till Gondul eller varför inte Burmester
Springer bara "skörkera" som dom ska i helgen så kommer jag in och klipper till

Fast man kanske är välkommen på en liten provlyssning ändå

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/07 :  14:13:12  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Hade varit superintressant med en titt under "huven" på detta monster Sladd, fixa bilder?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2005/03/07 :  14:15:17  Show Profile Send AKA a Private Message
Kam man få en närbild på kontakterna på baksidan?
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/03/07 :  15:10:21  Show Profile Send Sanoj a Private Message
För tillfället det bästa jag kunde hitta i arkiven..



// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2005/03/07 :  15:38:59  Show Profile Send David A a Private Message
Coola grejjor..
Synd bara att dom kostar som en hel drös Grendel

Var det inte meningen att effekten skulle vara typ 600w i toppen och 1000w i botten på det tidiga stadiet?
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2005/03/07 :  23:19:19  Show Profile Send cofra a Private Message
Ja, priset verkar ju rimligt.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/03/08 :  01:33:28  Show Profile Send Bravo a Private Message
Onekligen intressanta, skulle säkert passa hemma, förutom priset då.

Bravo
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2005/03/08 :  10:09:52  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
20kVA paret.... 220V och 90A! Dags att köpa nya Hifi-säkringar tror jag. Säljs de i mångpack? Hmm... kanske skulle fösökar koppla in dem på trefas kanske?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/03/08 :  11:58:41  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Baksidebilden visar ett intressant handhavande fel som jag får ta på mig. Kan ni se vilket?

mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

erikus
Starting Member

44 Posts

Posted - 2005/03/08 :  14:07:00  Show Profile Send erikus a Private Message
Fungerar det även som aktivt delningsfilter? Vilka parametrar är i så fall ställbara, och hur?

Edit: mer ögongodis tack :)

Edited by - erikus on 2005/03/08 14:07:32
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2005/03/08 :  14:23:10  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Ja, är det inte monoblock? Du har kopplat signal både till high/bi amp och low input, tagit ut signal från både high och low? till vaddå, en högtalare med bi-wire?

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/03/08 :  16:18:41  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

De två ballade signalkablarna är i själva verket en split - en Y-kabel - som vi körde med när vi hade prototyperna. (på bilden kommer de från en Gondul 3) På de färdiga finns såklart möjligheten att både separera de två förstärkarna i varje steg i det fall man har aktiva delningsfilter men även möjligheten att koppla ihop stegen på ingången. Då behövs ju knappast en Y-kabel och i läge "Biamp" fås alltså dubbel signal...

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2005/03/08 :  18:27:59  Show Profile Send octavia rs a Private Message
quote:
20kVA paret.... 220V och 90A! Dags att köpa nya Hifi-säkringar tror jag. Säljs de i mångpack? Hmm... kanske skulle fösökar koppla in dem på trefas kanske?


Det är ju ingen konventionel nätdel så det räcker garanterat med 16A och 230V. Grendel har ju en 8kVA:s nätdel och den klarar sig med 10A eller 16A om man belastar den hårt vad jag hört.
Det finns säkert någon som sitter inne med bättre info om detta.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/03/10 :  07:29:07  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Folk snackar om att vissa produkter e för dyra , tänk bara hur många timmar det har tagit sen Arken då dom visades första gången. Det här e manligt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000