HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Mårten design på internationell lansering
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  01:14:43  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Coltranehögtalarna ska visas på mässan i Las Vegas den 9/1 - 12/1 2003. Torsdagen efter Arkenmässan skickade jag över lite bilder och skrev en del om Coltrane till Ben Piazza på Shakti. Jag hade tidigare berättat en del om Coltrane för Ben. Om hur dom var konstruerade och hur jag tyckte att dom lät. Sedan i maj har jag hållit Ben informerad av vad som hände med Coltrane, och han har hela tiden varit väldigt intresserad. På fredagskvällen ringde jag upp Ben och hade ett långt samtal med honom. Han var mycket imponerad av utseendet och frågade om Mårten Design skulle ställa ut dom på mässan i Las Vegas. Jag svarade då att det var väl inte så lätt, att bara ta sig dit och hyra ett rum. Dessutom är det inte så lätt att hitta en seriös distributör. Jag ska se vad jag kan göra sa Ben. Coltrane verkar vara en högtalare som är värd att visas upp på världens största mässa.
Jag har en kompis som kanske kan vara intresserad. Jag hör av mig inom en vecka sa han. 2 dagar senare kom det ett mejl från Ben om att Dan Meinwald som har firman EAR-USA var intresserad. Han är USAdistributör för EAR sedan 1996. Han har 2 rum på ALEXIS PARK HOTEL, som är den oficiella high end mässan för CES. Ett större och ett mindre rum. Mårten Design blev garanterad en plats i det mindre rummet, men om Coltrane var bra nog, så skulle dom få plats i det stora rummet, men förutsättningen var att Dan Meinwald fick tillfälle att lyssna på Coltrane innan och godkänna dom för att dom skulle platsa i det större rummet. I år fanns Quads högtalare i det stora rummet. Mårten Design fick 45 dagars betänketid.
Mårten Design visste inget om detta förrän jag ringde och meddelade detta, och det kom troligtvis som en smärre shock för Leif.
Detta var den 16 september och efter en del betänkligheter ska alltså Coltrane över till Las Vegas i början på nästa år.
Vi har bokat flygbiljetter idag och Coltrane ska skickas över till Dan Meinwald i Californien i början på december för utvärdering.
Leif och Jörgen Olofsson från Mårten Design och jag och eventuellt Sten Eriksson (chalmersforskaren) ska åka över till Las Vegas. Jag kommer inte att ställa ut något, så det blir gott om tid att lyssna och fotografera.
Det blir ett stort mässreportage från CES. Och en del bilder från kvällen innan mässans officiella öppnande i Timbres anda hoppas jag.
Knaske kan jag hitta en dator så jag kan skicka över en del i "direktsändning". Spännande ska det bli hursomhelst.
Både mässan och hur det ska gå för Coltrane.
Jorma direkt från Las Vegas

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/10/11 :  01:33:31  Show Profile Send EAR a Private Message
Vad kan man säga,GRATTIS GRATTIS såklart.Då blir det COLTRANE med
rördrivna förstärkare från EAR.Kan bli hur bra som helst.Det slutar kanske med att där står ett nytt EAR slutsteg hemma hos dig och glöder ihopa med dina COLTRANE
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  01:37:08  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by EAR

Vad kan man säga,GRATTIS GRATTIS såklart.Då blir det COLTRANE med
rördrivna förstärkare från EAR.Kan bli hur bra som helst.Det slutar kanske med att där står ett nytt EAR slutsteg hemma hos dig och glöder ihopa med dina COLTRANE
Mats



Så du är vaken ännu EARfantasten Man ska aldrig säga aldrig, men kan man ju alltid säga men??. Den som hör får se.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2002/10/11 01:37:35
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/10/11 :  02:20:22  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by Jorma

quote:
Originally posted by EAR

Vad kan man säga,GRATTIS GRATTIS såklart.Då blir det COLTRANE med
rördrivna förstärkare från EAR.Kan bli hur bra som helst.Det slutar kanske med att där står ett nytt EAR slutsteg hemma hos dig och glöder ihopa med dina COLTRANE
Mats



Så du är vaken ännu EARfantasten Man ska aldrig säga aldrig, men kan man ju alltid säga men??. Den som hör får se.


Tja slutar man jobba halv ett kan det bli en stund vid datorn innan man går och knyter sig.Såg på din hemsida reportaget från FRANKFURT
där du också gillade rören bästHur har det gått med slutstegen?
MVH/Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/10/11 :  10:53:08  Show Profile Send lindvall a Private Message
Det där var ju riktigt goda nyheter! Det skulle ju vara jättekul om lilla Sverige kunde slå sig in på USAmarknaden. Med tanke på hur Coltrane låter/ser ut så borde det finnas goda möjligheter. Hoppas Mr Meinwald gillar skapelserna!
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  10:57:18  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by EAR


Tja slutar man jobba halv ett kan det bli en stund vid datorn innan man går och knyter sig.Såg på din hemsida reportaget från FRANKFURT
där du också gillade rören bästHur har det gått med slutstegen?
MVH/Mats



I det mässreportaget på mina hemsidor, http://jorma.sansobalans.se/
skriver jag om ett jämförelsetest mellan 3 olika typer av effektförstärkare. Rör - KR Enterprise Kronzilla pris ca. 500 000 kr.
Digital - Audio Physiks Strada prisklass runt 200 000 kr. Och "normalt" mosfet transistor - Pass Labs X 600 pris runt 150 till 200 000.
Det var med ett par JMlab Utopia högtalare, som är lättdrivna.
Och det var med endast 2 musikstycken.
Så det säger inte mer än att just vid det tillfället lät det bäst om rören, men skillnaden var inte så stor till dom övriga.
Om jag hade måst välja från det fattiga underlaget, så hade jag valt Audio Physiks digitala slutsteg. Oavsett hur fet plånbok jag hade haft. Därför att ett par singelended 100 Watts klass A slutsteg går alltför varma i ett normalt rum. Det hade blivit bastu hemma.
Och skillnaden till Audio Physiks var mycket liten.
Och med en annan högtalare kanske Pass labben hade gjort bäst ifrån sig, vem vet!!?
Men mässan bästa ljud i mitt tycke var, om du läser hela reportaget en Avalonhögtalare som drevs med Lavardinförstärkare. Alltså en liten transistorförstärkare. Men det säger mig inte mer än att förstärkaren och högtalarna är mycket bra, och att utställaren hade fått till rummet bra. Och att grejerna var ordentligt inspelade, vilket inte alltid är fallet på en mässa.
Så misstolka inte det jag skriver. Läs igenom hela reportaget innan du framhäver det du vill höra.
Det finns mängder med rörförstärkare som låtet illa. Liksom även transistorförstärkare.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/10/11 :  11:27:22  Show Profile Send EAR a Private Message
Håller med dig Jorma.
Tror att det svåra med att få till det med bra ljud är att hitta de rätta parhästarna så att säga.Med tanke på hur stor marknaden är så är det nästan omöjligt att hitta rätt.Det finns ju inte nån form av garanti att COLTRANE och EAR passar ihopa,hoppas dock att det gör det för COLTRANE är värda att få all den uppmärksammhet den förtjänar

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/10/11 :  11:29:21  Show Profile Send mag a Private Message
KUL hoppas dom tar Vegas med storm.

Ser framemot dina mässbilder, det skulle vara väldigt trevligt

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/10/11 :  11:43:25  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
[quote]

I det mässreportaget på mina hemsidor, http://jorma.sansobalans.se/
skriver jag om ett jämförelsetest mellan 3 olika typer av effektförstärkare. Rör - KR Enterprise Kronzilla pris ca. 500 000 kr.
[quote]


KR Enterprise Kronzilla ska köras helt med HMS kablar på den mässan.
Du får nästan lova att besöka deras rum och vidarebefodra.:)
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  12:22:07  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by hsivp

[quote]

I det mässreportaget på mina hemsidor, http://jorma.sansobalans.se/
skriver jag om ett jämförelsetest mellan 3 olika typer av effektförstärkare. Rör - KR Enterprise Kronzilla pris ca. 500 000 kr.
[quote]


KR Enterprise Kronzilla ska köras helt med HMS kablar på den mässan.
Du får nästan lova att besöka deras rum och vidarebefodra.:)



På Las Vegasmässan menar du ? Jag ska försöka att hitta dit och rapportera om det.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/10/11 :  13:16:25  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Ja det får du lov att göra ;).
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/10/11 :  13:46:15  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Ah, riktigt kul för måtren design! hoppas att det blir bra för dem!

håller tummarna för dem med!

och en stooooor lyckönskning till dem!

Edited by - Bobbokrull on 2002/10/11 13:47:50
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/10/11 :  13:58:32  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Jorma: Är "Sten Eriksson" samma person som "Sten E" som ska testa dina Bybee-mojänger (se http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=2802)?

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  16:18:07  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by H

Jorma: Är "Sten Eriksson" samma person som "Sten E" som ska testa dina Bybee-mojänger (se http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=2802)?



Ja, det är samma person.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/10/11 :  16:27:20  Show Profile Send celef a Private Message
Hmm..... är detta en nyhet/info eller ren reklam??????????

Produktplacering!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

sound pollution
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:11:41  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by celef

Hmm..... är detta en nyhet/info eller ren reklam??????????

Produktplacering!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?


Tja du
Det är väl kul om en relativt litet svenskt företag får chansen att visa upp sig på världens största HI-FI mässa.Är inte det något som vi alla borde vara glada över.Reklam eller inte har ingen betydelse
i samanhanget
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:23:18  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by celef

Hmm..... är detta en nyhet/info eller ren reklam??????????

Produktplacering!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?



Det är en nyhet som har ett intresse för rätt många här.
Jag är inte delaktig i produktionen av Coltrane, men har fått vara med och följa utvecklingen på nära håll. Så vad menar du med ren reklam, och hur kan du finna detta störande.
Jag funderade lite på att själv åka till Las Vegas tidigare, och det var detta som fick mig att bestämma mig.
Moderatorerna avgjör vad som är ren reklam, och det går bra att använda PM funktionen eller mejla till dom om du finner något vara fel. Jag har snackat med ett par moderatorer om detta, och dom är själva intresserade av att detta kommer ut.
Är du knuten till någon konkurrent till Mårten Design, eller är det bara av ren svensk avundsjuka som du försöker såga Coltrane. Som du har gjort i ett flertal trådar tidigare? (Plagiattråden tex.)

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:49:32  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
[Offtopic varning utfärdas]

Jorma: Om jag har förstått saken rätt så sysslar Sten Eriksson med oorganisk kemi, eller har jag helt ute och cyklar?

Visserligen mäter man säkert en massa inom det området. Men det låter mer logiskt att låta någon som pysslar med elektriskasignaler eller akustik prova grejorna.

(Hur flyttar man ett meddelande i detta forum? detta kanske skulle passat bättre någonannanstans egentligen)

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:52:51  Show Profile Send celef a Private Message
Hej Jorma, du frågar: "Är du knuten till någon konkurrent till Mårten Design,"

Nej, jag jobbar inte inom audio på något håll!

Du fortsätter: "eller är det bara av ren svensk avundsjuka som du försöker såga Coltrane. Som du har gjort i ett flertal trådar tidigare?"

Förutom att jag tycker att din kommentar är ett nytt lågvattenmärke så kan jag nämna att jag EJ är avundsjuk (på vad/vem?????) och att JAG FORTFARANDE tycker att Coltrane är förvillande lik en amerikansk tillverkares produkter (fast sämre utförd sådan)!

Att med avsikt skapa intresse för eller runt en produkt är reklam, och därför min fråga!

sound pollution
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2002/10/11 :  18:15:42  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jorma har gladeligen berättat att Mårten Design använder hans strömkablar till elektroniken de använder vid utprovande etc av högtalare. Kul för Jorma! Sen så berättar Jorma att samma firma, efter test, bestämt sig för att standardmontera Bybee i deras nya referenshögtalare. Kul för Jorma! Sen så berättar Jorma hur bra deras nya högtalare är och att han minsann bestämt sig för att köpa ett exemplar.

Säg att jag har en fabrik som utvecklar bilstolar och ibland så berättar jag på diverse forum om våra nya modeller. Jag nämner inte något bilmärke som bättre än något annat men efter ett tag så får jag en order av Volvo på min nya stol och berättar glatt det på forumen. Nu så börjar jag också lovprisa Volvos nya modell, som kommer utrustas med mina stolar, och berättar stolt att jag minsann har bokat ett av de första exemplaren som kommer rulla av bandet på Hisingen.
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2002/10/11 :  18:47:38  Show Profile Send Patrik a Private Message
Klart att det är indirekt reklam, det är väl inte mycket snack om det. Men samtidigt är det intressant och i största allmänhet väldigt kul att ett svenskt företag får en chans utomlands. Jag önskar Mårten Design all lycka i Vegas!

Jorma kan inte vara en helt lätt nöt att knäcka för moderatorerna. Det mesta han skriver är tämligen provokativt och/eller rekl..., förlåt information om produkter han har direkt eller indirekt med att göra.

Men skit samma, likt förbannat tycker _jag_ det är intressant att läsa det (mesta) Jorma skriver. Men man skall inte hyckla...

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  20:09:51  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by H

[Offtopic varning utfärdas]

Jorma: Om jag har förstått saken rätt så sysslar Sten Eriksson med oorganisk kemi, eller har jag helt ute och cyklar?

Visserligen mäter man säkert en massa inom det området. Men det låter mer logiskt att låta någon som pysslar med elektriskasignaler eller akustik prova grejorna.

(Hur flyttar man ett meddelande i detta forum? detta kanske skulle passat bättre någonannanstans egentligen)



Sten sysslar med oorganisk kemi och har även varit inblandad i supraledarforskning och kvantfysik. Dom olika avdelningarna påCchalmers samarbetar över gränserna annars hade forskningen inte fungerat så vidare bra. Så Bybeesarna kommer att undersökas av kemister och även andra som kan mäta dom övriga bitarna som hör till ledarmaterialforskning. Alltså om man ska forska fram nya ledarmaterial. så kan det inte bara ske med en kemist. Och inte bara med en avdelning som sysslar med elforskning. Samarbete över gränserna är nödvändigt. Och det handlar inte om att jag har bett honom prova grejerna. Sten har sökt anslag för att forska på Bybeesarna därför att den forskningen kanske kan ge dom viktiga ledtrådar i framtida forskning, och dom kanske rentav kan hitta andra områden som detta material kan vara användbart inom. Så jag ahr inte valt dom eller betalat dom för att titta på Bybeeprylarna. Chalmers har köpt dom genom mig och jag harr ingenting att säga till om var eller hur deras forskning ska gå till.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  20:11:16  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by celef

Hej Jorma, du frågar: "Är du knuten till någon konkurrent till Mårten Design,"

Nej, jag jobbar inte inom audio på något håll!

Du fortsätter: "eller är det bara av ren svensk avundsjuka som du försöker såga Coltrane. Som du har gjort i ett flertal trådar tidigare?"

Förutom att jag tycker att din kommentar är ett nytt lågvattenmärke så kan jag nämna att jag EJ är avundsjuk (på vad/vem?????) och att JAG FORTFARANDE tycker att Coltrane är förvillande lik en amerikansk tillverkares produkter (fast sämre utförd sådan)!

Att med avsikt skapa intresse för eller runt en produkt är reklam, och därför min fråga!



Har du hittat en Amerikansk tillverkare nu????
Det var ju Kharma tidigare. Kan du berätta mer?

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  20:21:31  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Terminator

Jorma har gladeligen berättat att Mårten Design använder hans strömkablar till elektroniken de använder vid utprovande etc av högtalare. Kul för Jorma! Sen så berättar Jorma att samma firma, efter test, bestämt sig för att standardmontera Bybee i deras nya referenshögtalare. Kul för Jorma! Sen så berättar Jorma hur bra deras nya högtalare är och att han minsann bestämt sig för att köpa ett exemplar.

Säg att jag har en fabrik som utvecklar bilstolar och ibland så berättar jag på diverse forum om våra nya modeller. Jag nämner inte något bilmärke som bättre än något annat men efter ett tag så får jag en order av Volvo på min nya stol och berättar glatt det på forumen. Nu så börjar jag också lovprisa Volvos nya modell, som kommer utrustas med mina stolar, och berättar stolt att jag minsann har bokat ett av de första exemplaren som kommer rulla av bandet på Hisingen.



Har jag nämnt JPC2.5 nätkablar tidigare i den här tråden?
Har jag nämnt Bybee Quantum Purifiers som är standradmontérade i Coltrane i tidigare den här tråden?
Du har missat att Mårten Design använder Shakti på cdspelaren.
Den har jag inte heller nämnt tidigare i den här tråden.
Och jag har heller inte i den här tråden nämnt att jag har beställt ett par Coltrane.
Och det är klrt att jag är stolt av att vara köpare till ett par av världens bästa högtalare. Vad är det för fel på det.
Jag kanske skulle smyga med det så att ingen avundsjuk svensson får reda på det för då kanske jag blir utskälld just pga. att jag är så tokig att jag köper ett par sådana högtalare. Och att jag får sälja min enda Picassomålning för att få råd med det.
Och att Las Vegasmässan som inte alla är intresserad av, kanske jag ska låta bli att skriva om. Det kanske vore bättre att folk får vakna upp en dag och höra talas om en konstig högtalare som slår världen med häpnad. Den heter Coltrane men är okänd i Sverige.
Nä, var stolt över att du är svensk istället och att det kommer en hel del av världsklass härifrån. Heja Sverige, friskt humör....

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/11 :  20:23:42  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Patrik

Klart att det är indirekt reklam, det är väl inte mycket snack om det. Men samtidigt är det intressant och i största allmänhet väldigt kul att ett svenskt företag får en chans utomlands. Jag önskar Mårten Design all lycka i Vegas!

Jorma kan inte vara en helt lätt nöt att knäcka för moderatorerna. Det mesta han skriver är tämligen provokativt och/eller rekl..., förlåt information om produkter han har direkt eller indirekt med att göra.

Men skit samma, likt förbannat tycker _jag_ det är intressant att läsa det (mesta) Jorma skriver. Men man skall inte hyckla...



Du har delvis rätt Patrik
Tackar för dom orden.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2002/10/11 :  20:34:44  Show Profile Send Patrik a Private Message
quote:
Originally posted by Jorma
Och det är klrt att jag är stolt av att vara köpare till ett par av världens bästa högtalare. Vad är det för fel på det.
Jag kanske skulle smyga med det så att ingen avundsjuk svensson får reda på det för då kanske jag blir utskälld just pga. att jag är så tokig att jag köper ett par sådana högtalare. Och att jag får sälja min enda Picassomålning för att få råd med det.


Är detta verkligen sant? Om Leif eller brorsan läser detta, HALLÅ ELLER!!!! Ge Jorma ett par!! Han gör MD mer kända än vad ni tror!!
quote:

Det kanske vore bättre att folk får vakna upp en dag och höra talas om en konstig högtalare som slår världen med häpnad. Den heter Coltrane men är okänd i Sverige.


Vore jättekul! Fantastiskt att vi har så många bra tillverkare i vårt lilla land. För att motverka eventuell MD reklam så får jag väl peta in att _jag_ har haft mina absoluta bästa lyssningsstunder med högtalare från Ino...
quote:

Nä, var stolt över att du är svensk istället och att det kommer en hel del av världsklass härifrån. Heja Sverige, friskt humör....


Precis...
Gick i fredags omkring i byggnaden Anne Frank gömde sig i. Fick en att tänka på ett och annat.... Hur jag lyckades hålla tillbaka tårarna vet jag inte...
Nu skall man inte vara löjlig och jämför den typen av ignorans med vad som försigår här ibland, men någonstans startar det...
Kanske kan vi alla tänka till en gång extra innan vi klickar på "Post" knappen?


[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000