HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Mosen, diskantmodifiering
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2005/02/25 :  23:02:56  Show Profile Send yak52 a Private Message
Är precis hemma efter ett besök hos Tommy Johansson, Mumma Audio. Jag har gillat mina Mosen förutom att jag tyckte att diskanten efter en tids lyssning gav mig trötta öron.

Nu har jag fått nya diskanter och modifierade delningsfilter. Det är så klart lite tidigt för slutomdöme, inspelning behövs, men jag hör redan att ljudet blivit vilsammare och att den "distorsion" som jag förut upplevde nu är borta.

Tommy har använt samma diskantelement som i sina senaste modeller, nu dämpade och anpassade för Mosen. Totalpriset för denna modifiering var förvånansvärt lågt, och tycker jag var väl värt att göra.

/Martin

P.S.
Tommy hade en prototyp-sub som passar till Mosen, byggd i samma material, som han nu säljer för elementpris till den som först slår till.

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/02/25 :  23:07:59  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Kul att det går bra ibland men du har postat samma tråd två gånger. Om du är snabb så kan du ta bort den ena innan någon annan skriver i den.

Edit: Det gick fort

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2005/02/25 23:08:43
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000