HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Kinks remasters
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

skalet100
Member

288 Posts

Posted - 2005/02/23 :  21:28:25  Show Profile Send skalet100 a Private Message
Håller på å funderar på å samla på mig alla kinks plattorna
på sanctuary, ogillar egentligen å köpa CD men inte det lättaste och billigaste å hitta på vinyl! nån som köpt dom å lyssnat, låter dom bra? vad är det för skillnad på dom är släppta 1998 och dom som är ifrån 2004 (både åren står på fodralen)

kul med att man får lite singel b sidor och grjer som vinylen inte erbjuder. Har en humble pie samling på Sanctuary som är lyssningsbar men väldigt metallisk och komprimerad!

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/02/25 :  08:11:15  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Såg Ray Davies i Göteborg i höstas.
Han är fortfarande väldigt vital på scenen och när dom körde några av Kinks rocklåtar från mitten av 60-talet så slog det mig att det lät precis som The Hives.
The Hives spelar alltså precis samma musik som den Kinks skapade för 40 år sedan. Plankat rakt av! Tänk om Kinks hade varit ett retroband precis som Hives. Vad hade dom då spelat för musik på 60-talet som då var 40 år gammal? Ragtime? Dixieland?
Rätt konstigt att ett band idag kan spela 40 år gammal musik och presentera det som någonting fräscht för en ny generation.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/25 :  11:18:26  Show Profile Send matte76 a Private Message
Hives kanske är inspirerade av bland andra Kinks men plankat rakt av har de väl inte? Hives spelar betydligt snabbare och hårdare än Kinks gjorde, Ray kanske har speedat upp låtarna live numera för att de ska låta mer modernt? Jag har en del gamla Kinks-skivor, de var jävligt bra men påminner så mycket om Hives tycker jag inte...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/02/25 11:18:54
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/02/25 :  11:35:47  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Vissa av dom tidiga rocklåtarna som bygger på enkla riff gör det.
Men Kinks breddade sin musik en hel del.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000