HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Veckans plattor - V.7
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/22 :  05:26:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vissa delar av landet hade sportlov förra veckan... Blev det nåt extra lyssnat då, eller bara en massa uteaktiviteter ?!

För egen del, så blev det nog inte nån "ny" platta.. Utan det var

Lars Danielsson - Libera Me

och

Robbie Williams - Swing when you're winning

som snurrade i spelaren.

Fast redan denna vecka så är det 4 "nya" skivor som har snurrat.
Får nog ta och göra en recension på en av dem. Vi får se om vi har några västkustfans här då...

STOP!
Kom på att jag faktiskt köpte en skiva på HighEnd, som har snurrat lite, till min fruns stora förtret. Hon avskyr detta verk.
Det vi snackar om är

Carl Orff - Carmina Burana
Atlanta Symphony Orchestra
Utgiven på Telarc, SACD

http://www.naxos.se/article.asp?id=614

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2005/02/22 :  11:33:12  Show Profile Send Gabe a Private Message
Tog Zalves tips till mitt hjärta och köpte basisten Lars Danielssons Libera Me.
Underbar platta! Lugn flöde i musiken, nästan mer filmisk i sitt uttryck än jazzig. Instrumental musik som framkallar både bilder och lugn i själen. Väldigt bra ljud också.

I övrigt snurrar mest samma sköna plattor som föregående vecka, nämligen:

E.S.T - Viaticum. Esbjörn Svensson och hans kompisar är ruggigt samspelta musiker som når ännu en formtopp på senaste cd:n.

Josh Rouse: Nashville. Alt. amerikansk singer/songwriter, som utvecklas till en extremt begåvad låtskrivare. Det är mjukt, svängigt, melankoliskt, soligt... Förra plattan både hette och tog avstamp i "1972" års musikvärld. Det finns både Stevie Wonder och Neil Young bland influenserna. Min arbetskompis Lars tycker Nashville är bättre än den lysande "1972", jag är inte riktigt där ännu. Men ruskigt bra är det!

Säkra köp!
tycker
Gabe

Edited by - Gabe on 2005/02/22 11:33:59
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000