HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Popsicle på Cirkus 4/4-05
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr_drövel
Member

179 Posts

Posted - 2005/02/20 :  18:28:47  Show Profile Send Dr_drövel a Private Message
Den 4 april gör legendariska indiepopbandet Popsicle en enda exklusiv konsert på Cirkus i Stockholm.

Popsicle som startades 1991 av de fyra norrbottningarna Andreas Mattsson (sång, gitarr), Fredrik Norberg (gitarr, sång), P–A Wikander (trummor) och Kenneth Wikström (bas) (senare ersatt av Arvid Lind från Sundsvalls Shades Of Orange) var ett av de största pionjärbanden inom svensk indiepop.

Popsicle har skrivit fantastiska poplåtar och bland hitlåtarna märks ”Hey princess” och ”Not forever” extra tydligt. Fyra fullängdsalbum släppte de, ”Lacquer” (1992), ”Abstinence” (1994), ”Popsicle” (1995) och ”Stand Up And Testify” (1997), innan gruppen våren 1999 bestämde sig för att splittras p.g.a. ”de tappat gnistan” . I slutet av förra året ställde sig dock bandet på scen igen för första gången sedan splittringen. De spelade ett par låtar i samband med att skivbutiken Pet Sounds firade 25 år och publiken var helt lyrisk.

”Mattsson och Norberg är ett klassiskt pop-par, med diametralt motsatta sinnelag och estetiska övertygelser – men när de krockar lockar de ändå ur det allra bästa ur varandra.
Så kravet är obevekligt:
Återförena Popsicle!” - Per Bjurman, Aftonbladet

Nu är kvartetten samlade och tillbaka än en gång för att göra en spelning för större publik, en spelning alla inbitna fans bara kunnat drömma om!

Som av en fantastisk slump kommer jag till S-holm från Prag dagen innan, och givetvis stannar jag kvar för att återigen få höra Hey Princess, Undulate, Sandy m.m. En plats på rad 3 står och väntar på mig.

Mvh
Dr_drövel

"Universum: en uendlighet av stjerner og planeter..."
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000