HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Riktigt bra DACar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/02/23 :  08:58:59  Show Profile Send christopher a Private Message
Ok MartinH
Wadia presenterades deras Mono Dacar redan 2004 men dom har inte kommit ut på marknanden...Jag menar inte att Wadia inte är bra men det finns många ny små och mindre kända dac tillverkare som kommer med mycket intressanta altrenativ och kanske lite nya ideer som kan vara värda att kolla på och desutom till en biligare pening för vissa av dom, type orpheus, audio aero och några andra.
Åt andra sidan tycker jag definitivt man skall kolla up wadia 27i om man har råd, men i den pris klassen finns det många andra alternativ som kan ha andra fördelar. DCS är till exemple, me EMMlabs och Accuphase och TEAC dom ända som har erbjuder SACD, Klommer dock att ha med Boulder som också har denna möjlighet.
Men håller med man skall inte klomma bord Wadia

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Pass
Member

92 Posts

Posted - 2005/02/23 :  17:56:59  Show Profile Send Pass a Private Message
Levde med P. Bremens License nära ett år, under tiden min egen dåvarande cd-spelare var på reparation. (Hans på Subas audio var vänlig nog att låna mig den bastanta apparaten!) Den hade ett mycket trevligt och analogt ljud, med stoor ljudbild, men efter min smak saknade den klipp i anslaget och lät också ibland litet beslöjad.
Numera spelar jag på Dynamic Precisions dac nr 8.0, via en Bremen moddad sony transport, samt Cardas lightning 15 digitalkabel (rekomenderas!). Denna kombi spöar License på alla parametrar, bortsett storleken på ljudbilden som "bara" är jämförbar.
Jag rekomenderar alltså DP:s dac nr 8.0 - om du hittar en sådan till salu!
Mvh
/Pass

Det finns inga genvägar...
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/02/24 :  01:15:59  Show Profile Send eliot a Private Message
På Euphonia finns kombinationen Wadia 270SE+27ix med GNSC (Great Northern Sound Co.) "statement modifiering" till salu för 99'000 kr

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=1348

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000