Author |
Topic |
christopher
Member
561 Posts |
Posted - 2005/02/23 : 08:58:59
|
Ok MartinH Wadia presenterades deras Mono Dacar redan 2004 men dom har inte kommit ut på marknanden...Jag menar inte att Wadia inte är bra men det finns många ny små och mindre kända dac tillverkare som kommer med mycket intressanta altrenativ och kanske lite nya ideer som kan vara värda att kolla på och desutom till en biligare pening för vissa av dom, type orpheus, audio aero och några andra. Åt andra sidan tycker jag definitivt man skall kolla up wadia 27i om man har råd, men i den pris klassen finns det många andra alternativ som kan ha andra fördelar. DCS är till exemple, me EMMlabs och Accuphase och TEAC dom ända som har erbjuder SACD, Klommer dock att ha med Boulder som också har denna möjlighet. Men håller med man skall inte klomma bord Wadia |
An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea |
|
|
Pass
Member
92 Posts |
Posted - 2005/02/23 : 17:56:59
|
Levde med P. Bremens License nära ett år, under tiden min egen dåvarande cd-spelare var på reparation. (Hans på Subas audio var vänlig nog att låna mig den bastanta apparaten!) Den hade ett mycket trevligt och analogt ljud, med stoor ljudbild, men efter min smak saknade den klipp i anslaget och lät också ibland litet beslöjad. Numera spelar jag på Dynamic Precisions dac nr 8.0, via en Bremen moddad sony transport, samt Cardas lightning 15 digitalkabel (rekomenderas!). Denna kombi spöar License på alla parametrar, bortsett storleken på ljudbilden som "bara" är jämförbar. Jag rekomenderar alltså DP:s dac nr 8.0 - om du hittar en sådan till salu! Mvh /Pass |
Det finns inga genvägar... |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2005/02/24 : 01:15:59
|
På Euphonia finns kombinationen Wadia 270SE+27ix med GNSC (Great Northern Sound Co.) "statement modifiering" till salu för 99'000 kr
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=1348
Mvh, Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
Topic |
|
|
|