Author |
Topic |
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/19 : 23:58:22
|
Steve Strauss - new Album as SACD-Hybrid
In 1998 with his CD "Powderhouse Road" Steve Strauss made his overwhelming debut as a singer/songwriter. Since some titles of this CD were released on stereoplay magazine-CDs Steve became wellknown to a bigger audience. We´ve just finished the mixing and mastering of Steve Strauss' new album which is going to be released soon: 13 songs featuring Steve´s impressive vocals and Chris Jones on Gitarre and Dobro. We decided to mix these arrangements also in multichannel surround. So the new album will be released as Super-Audio-CD containing a DSD 5.1 Mix, a DSD-Stereo Mix and in addition a 16bit PCM-Stereo-Layer, which can be played on any standard CD player.
// Wolfgang
|
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
Edited by - Creative Audio on 2005/03/07 11:31:40 |
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/02/20 : 00:04:08
|
När kommer man att kunna beställa den nya skivan?
Jag har det tidigare albumet och det är en väldigt bra skiva med en grym ljudkvalite, jag gillar specielt spår 8 på det albumet. |
Main system TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2 Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)
Second system Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/20 : 12:12:40
|
Jag kommer att ha skivorna innom 14 dagar...... //Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/02/20 : 14:29:32
|
Ok, jag kommer nog att beställa Closer to the music och den nya Steve Strauss skivan när du får den.
Du kan ju lägga in ett litet inlägg när du får in skivan. |
Main system TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2 Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)
Second system Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree |
|
|
|
Topic |
|