Author |
Topic |
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 00:57:41
|
Trodde också på bil efter andra ledtråden, men nu får det väl bli "Däck" |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 01:38:06
|
Womack & Womack - Second Gear (Drive 2) Peter Jöback - Jag kommer hem igen till jul Regular Fries - London Eye
Rätt svar blir drive-in restaurang. (I allafall tycker jag det, så jag ger mig själv en pinne) |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 01:47:14
|
Så här var den tänkta tanken.
Womack & Womack - Second Gear (Drive 2) - Gear = kugghjul, drivhjul Peter Jöback - Jag kommer hem igen till jul - Jul Regular Fries - London Eye - PariserHjul
Jag vet inte om detta var svårt,, men det kändes som att ni var i närheten ofta...
Hoppas att ni är med i morn och gör det svårt för Gus att vinna en skiva! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 01:51:38
|
Jag tycker bjarnes svar ska betraktas som rätt faktiskt. däck/hjul, same sh*t, different spelling. |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 02:53:43
|
Jag funderade på det oxå... Men hela tankesättet faller om man skulle ha däck som svar. Speciellt när jag inte vet hur Bjarne kom fram til däck. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 05:51:00
|
Hmmm...
Var tvungen att gå och lägga mig igår kväll. Tycker att lekledarna kan låta tråden vara öppen fram på förmiddagen om inte rätt svar dykt upp under natten. Att stänga tråden före två genom att avslöja rätt svar tycker jag är för på tok tidigt.
/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 06:44:06
|
Tål och tänkas på Jörgen. Problemet kan bli att ingen får reda på rätt svar för ens vid lunch/middag. Jag kan ha tråden öppen till ca 06:00 sen slutar jag jobba, men sen kan det dröja innan jag kommer in igen, |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 09:18:53
|
OK Zalve - no hard feelings - blev lite sur bara. När jag märker att jag är på G, kommer upp i vintermorgonen, ser att ingen föreslagit "mitt" svar och plötsligt är lösningen avslöjad... Ja - Röda Tråden är blodigt allvar
Jag tycker att när du går hem och meddelar att du inte kan följa upp tråden förrän en viss tid, är det helt OK att hålla frågan öppen över dan. För att inte tala om hur glad man blir när man inte kunnat följa Röda Tråden på kvällen, kikar in på morgonen/förmiddagen och och ser att den alltjämt är öppen. Men då brukar man å andra sidan bli mer förvirrad än hjälpt av alla galna, krystade och uppgivna lösningsförslag...
mvh/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 10:21:20
|
quote: Jag funderade på det oxå... Men hela tankesättet faller om man skulle ha däck som svar. Speciellt när jag inte vet hur Bjarne kom fram til däck.
Sorry, ibland tänker man ett steg för långt. Hjul (jul) stod det ju i ledtråd nr två - så jag tänkte att det måste vara något annat, så då blev det "däck". Typiskt va, när man för en gångs skull kommer in i matchen innan den är slut . Låt ropen skalla: "Trådar åt alla!!!" |
|
|
Topic |
|