HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyxig cd/dvd spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2002/06/27 :  20:54:33  Show Profile Send MaS a Private Message
Är det nån som har hört talas om en Cd eller Dvd spelare som står på en marmo skiva och har som topp ett genomskinligt plexiglas så man kan se igenom hela spelaren?

Låter rätt så katigt.

Mvh MaS


SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/06/27 :  21:46:41  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Har för mig att jag såg något sådant på nyhetssidorna i Highfidelity för något år sedan. Maila dom och fråga. Eller Jan kanske läser detta?

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2002/06/27 :  23:15:18  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Jeg er ikke helt sikker - kan det være den her du tænker på?http://www.shanling.com/html/CD-T100e.htm

Shanling forhandles af Golden Age Music.

Mvh.


Jan Nielsen
Editor HIGHfidelit
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2002/06/27 :  23:32:12  Show Profile Send MaS a Private Message
Nej det är det inte, men visst är denna spelare grymmt läcker oxå.

Men det kanske är bara jag som fantiserar men jag har för mig jag har sett en DVD spelare på Marmoplatta.

Men tack ändå

Mvh MaS

Go to Top of Page

toblun
Starting Member

28 Posts

Posted - 2002/06/28 :  00:29:48  Show Profile Send toblun a Private Message
Jag kanske är ute och seglar...
Audionet ART V2 är byggd på ett 10kgs granitblock. Men den har dock ingen genomskinlig överdel i plexi. Men jag tror luckan till den toppmatade mekaniken är av plexi. Men! Jag kan som sagt vara ute och segla...

...Man kanske skulle slänga på Jussi Björling och sjunga med "Till HAAAAAAVS"... ;)

//toblu
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/06/28 :  09:09:01  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

Jag kanske är ute och seglar...
Audionet ART V2 är byggd på ett 10kgs granitblock. Men den har dock ingen genomskinlig överdel i plexi. Men jag tror luckan till den toppmatade mekaniken är av plexi. Men! Jag kan som sagt vara ute och segla...


//toblun



Det hade varit fräckt med en transperant plexiglas lucka, men tyvärr så är det ju så att det ställer till det för lasern. I så fall får man göra som Krell, de har ett transperant lock som mörknar när man börjar spela, som en svetshjälm ungefär.

Men annars så är både Audionet ART V2 och VIP byggda på en granitskiva.

Mvh
Audionet
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2002/06/28 :  10:30:40  Show Profile Send MaS a Private Message
Mumma Audionets Vip ser ju asgrymm ut , vem säljer den i Sverige, har du en själv eller??

Mvh MaS
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/06/28 :  11:09:00  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

Mumma Audionets Vip ser ju asgrymm ut , vem säljer den i Sverige, har du en själv eller??

Mvh MaS





Nix ingen VIP, men en ART V2 har jag. VIP är inte riktigt släppt än, den kommer att börja levereras i juli-augusti.

Var bor du?

Mvh
Audionet
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2002/06/28 :  11:24:05  Show Profile Send MaS a Private Message
Bor i Gislaved ligger i mörkaste Småland

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/06/28 :  11:28:54  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

Bor i Gislaved ligger i mörkaste Småland






Kanske lättast för dig att ta dig till Ultimate Sound i Vimmerby. Där finns det Audionet prylar och en del annat kul.

Du kan även titta på deras hemsida.
www.ultimate.se

Mvh
Audionet




Edited by - Audionet on 2002/06/28 11:30:0
Go to Top of Page

toblun
Starting Member

28 Posts

Posted - 2002/06/28 :  12:13:16  Show Profile Send toblun a Private Message
quote:

Det hade varit fräckt med en transperant plexiglas lucka, men tyvärr så är det ju så att det ställer till det för lasern. I så fall får man göra som Krell, de har ett transperant lock som mörknar när man börjar spela, som en svetshjälm ungefär.
Men annars så är både Audionet ART V2 och VIP byggda på en granitskiva.
Mvh
Audionet



Luckan ligger över skivan och bör inte träffas av lasern. Blandannat B&O har modeller där vanligt glas är lock.

//toblu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000