Author |
Topic |
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2005/02/07 : 23:30:38
|
Tydligen hade han hittat flera skivor på en bensin mack någon gång i historien. Kul liten detalj så här idessatider när musiken kostar en del att köpa.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
långhåret
Member
296 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 01:02:31
|
Vill helt klart ge en eloge till rummen där Kirksaeter högtalarna stod. Tänker då främst på rummet med stativhögtalarna: Silverline 60 S.E. kostade 6000kr mässpris.
Det lät otroligt bra med Atoll-elektronik. Lirade AC/DC - Back in black-plattan. Lät dynamiskt, basrikt(utan att låta överdrivet) och otroligt engagerande. Ville bara ha mer och mer.
Detta var det rum som jag blev mest impad av ljudet, av nästan samtliga rum. Kan ju ha något med demomusiken att göra men det lät i vilket fall otroligt bra (inte bara för dessa pengar).
Hoppas verkligen att någon återförsäljare väljer att ta in dessa högtalare. Är mycket nyfiken på att ge dem en närmare lyssning.
jag är i stort nöjd med mässan som gav mersmak, dock så verkade många andra instämma (gamla som unga!) att demomusiken i allmänhet var otroligt tråkig såvida ingen mässdeltagare hade med sig en egen cd. |
Musik... Vad skulle man göra utan det? |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 01:50:55
|
Klart man har med sig egen musik. Var det nån som blev vägrad att spela egen medhavd musik ??? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
TopHiFi
Starting Member
16 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 18:44:40
|
Tack "långhåret" och ni andra som gav uppskattning åt den lilla Silverline 60-SE. Jag har nu glädjen att meddela att den kommer att finnas för lyssning hos Ljudmakarn snart. Förhoppningsvis redan inkommande lördag om logistiken fungerar. Ett urval av Atoll Electronique förstärkare och CD- spelare finns redan på Drottninggatan. Rummet begränsade en del på mässan så var beredda på en ännu bättre upplevelse!!
Bästa hälsningar Mikael / Top HiFi |
Top HiFi Kvalitetshifi för rimliga pengar. |
Edited by - TopHiFi on 2005/02/08 21:05:44 |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 19:05:07
|
quote: Tack "långhåret" och ni andra som gav uppskattning åt den lilla Silverline 60-SE. Jag har nu glädjen att meddela att den kommer att finnas för lyssning hos Ljudmakarn snart.
Toppen! Den lilla högtalaren förtjänar framgång, de lät klart bra! |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
krellmaster
Member
886 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 11:14:29
|
Subas audio hade en trevlig uppställning med Ocellia som lät underbart trots ett alldeles för litet rum. dom funkar dock inte på all musik, vi prövade Black Sabbath live och det lät inge vidare. Sladds Burmesterdemo var utmärkt, lite historia, annorlunda musik och fint ljud på lagom volym. mycket njutbart men så kostar det oxå tyvärr liksom Ocellia. Det går naturligtvis att få väljud för billigare pengar om man vill men tyvärr hittade jag inget för det spelades för högt på dom flesta ställena.
|
nyfiken skeptiker |
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 11:22:33
|
Ja Ocellia spelade överraskande torr och fin bas i det lilla rummet... |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 11:29:48
|
Humm jag tyckte Subas audio hade mässans sämste ljud! Vi pratar väl om dom där kylskåpsstora monstren nu? Kanske bara vara den obskyra musiken dom körde just då när jag var där inne och lyssnade |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 15:07:41
|
Ja men resten av registren lät inte så roligt...
Ska tilläggas att jag bara hörde en låt, och den funkade |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
Edited by - Nitram on 2005/02/09 15:09:22 |
|
|
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 15:32:31
|
Martin.M eftersom de spelade musik du inte vet hur den låter så kan ske det var så att det var mässans sämsta musik(tycker ijuförsig inte jag) istället för mässans sämsta ljud! |
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 18:46:14
|
Boys: Skall vi ta den här typen av snack i en annan tråd? För det har väl inget med ""Harryn för HiEnd05 att göra ?! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 18:49:30
|
Nja, nej det har du nog rätt i att det inte gör!
|
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
TopHiFi
Starting Member
16 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 15:54:19
|
Vi hinner tyvärr inte få in Kirksaeter SL-60 SE till Ljudmakarn till lördag. Men fr.o.m Onsdag finns det lilla "underverket" för lyssning! Vi har haft kontakt med farbror Kirksaeter själv och han har givit sin välsignelse till de förbättringar som gjorts.
MVH/Mikael Top HiFi |
Top HiFi Kvalitetshifi för rimliga pengar. |
Edited by - TopHiFi on 2005/02/17 22:49:10 |
|
|
Topic |
|